Complaint: veranderde vliegmaatschappij en vliegtijden

user-126420 on 07 September 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb een vlucht naar Ibiza geboekt op 19 september aanstaande bij Arke. De vliegmaatschappij zou Transavia zijn en de vluchttijd om 6.10 uur. Ik had speciaal voor deze vluchttijden gekozen en was bereid daarvoor vanaf Amsterdam te vertrekken ipv Eindhoven (dichtbij mijn woonplaats). Ook betrof dit een rechtstreekse vlucht.

Op mijn e-tickets zie ik echter dat de vliegmaatschappij is verandert in Arkefly en de vluchttijd 17.00 uur is! Ook zal het vliegtuig een tussenlanding maken waarbij we mogelijk het vliegtuig moeten verlaten en sowieso bijna
3,5 uur onderweg zijn.

Ik vind dit onacceptabel, juist omdat vlucht van Transavia nog steeds om 6.10 uur vertrekt en er ook nog steeds stoelen beschikbaar zijn!!! Dus hoe kan dit dan?
Ik begrijp dat vluchttijden kunnen veranderen, maar dat is hier niet aan de orde. Het is een totaal andere vlucht en maatschappij geworden.

Na een onbevredigende uitleg van Arke, waarvan ik weinig begrijp, blijven zij aangeven hier niets aan te kunnen doen. Wij verliezen hierdoor 1 dag van de vakantie, moeten verder reizen en hebben nog een tussenlanding ook.
Ook een andere reis naar Goa is eerder al eens misgegaan waardoor we drie dagen vertraging opliepen, toch weer vertrouwen gesteld in Arke en wederom een ontevreden gevoel aan over gehouden.

Desired solution:

De vlucht terugbrengen naar de oorspronkelijk geboekte vluchttijden en vliegmaatschappij. Deze is namelijk nog steeds beschikbaar.

Message from Arke

12 years ago - Geachte heer/mevrouw, Wanneer u een melding wilt maken over uw reis, dan dient dit volgens de ANVR-Reisvoorwaarden binnen 1 maand na afloop van uw reis schriftelijk te worden ingediend bij de reisorganisatie. Deze website, waar u uw melding hebt geplaatst, is geen onderdeel van Arke. Wanneer u een reactie van ons verwacht, vragen wij u ons rechtstreeks te benaderen. Onze adresgegevens vindt u op onze website www.arke.nl onder Service - Veelgestelde vragen - Over ons - Klantenservice. Wanneer u uw reis via een reisbureau geboekt hebt, verzoeken wij u contact op te nemen met uw reisbureau voor de afhandeling van uw melding. Met vriendelijke groet, Webcareteam Klantenservice

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 19 september 2012 een schriftelijke reactie naar de klant gestuurd. Arke, afdeling Klantenservice

All complaints of