Complaint: energie en gas afrekening

user-112096 on 10 September 2012 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

in 2009 ben ik klant geworden van energie direct
in 2011 krijg ik jaarafrekening van 1100 euro bijbetalen maar dit klopt niet want meterstanden kloppen niet.
ik heb bezwaar ingediend en ben gewoon de nieuwe maandelijkse termijnen blijven betalen.
ik hoor hier helemaal niets meer over en in 2012 krijg ik weer de jaarafrekening met eerst een mail dat ik 900 euro terug ontvang dan een mail dat ik dit moet betalen en dan via de site een eindafrekening met 5400 euro bij betalen en dan weer dat ik 5400 euro terug zal ontvangen.
ik ben weken aan het mailen en bellen geweest met mijn versie van wat er fout is.
uiteindelijk krijg ik het volgende bericht
Gas:
16 februari 2009 – 8 februari 2010. Kosten 2.119,42 euro. In rekening gebrachte voorschotbedragen 1.969 euro.
8 februari 2010 – 7 februari 2011. Kosten 1.690,61 euro. In rekening gebrachte voorschotbedragen 1.770 euro.
7 februari 2011 – 14 februari 2012. Kosten 3.556,72 euro. In rekening gebrachte voorschotbedragen 1.440 euro.

Totale kosten gas: 7.366,75 euro, in rekening gebrachte voorschotbedragen 5.179 euro. Bijbetaling totaal 2.187,75 euro

Stroom:
16 februari 2009 t/m 14 februari 2012. Kosten 1.008,45 euro. In rekening gebrachte voorschotbedragen 3.705 euro (maart 2009 – januari 2010 1.716 euro, februari 2010 – januari 2011 933 euro, februari 2011 – januari 2012 1.056 euro)

Totale kosten stroom: 1.008,45 euro, in rekening gebrachte voorschotbedragen 3.705 euro. Tegoed 2.696,55 euro.

Dit gaat over de totale leveringsperiode. Een overzicht van de gedane betalingen kan de klant terugvinden in Mijn energiedirect.nl.

Met vriendelijke groet,
energiedirect.nl

dit is dus een opsomming van wat ik gevraagd heb, eindelijk na vele malen vragen
in eerste instantie wilde men dit niet doen omdat hun computer hier geen programma voor had.
de correcte beginstand van 2009 t/m correcte eindstand 2012
wat ik verbruikt heb wat de kosten zijn en wat ik betaald heb
in eerste instantie dacht ik dat nu alles opgelost was maar opeens krijg ik dan weer het bericht dat ik wel nog even die rekening van 2011 moet betalen.
ik heb vele malen kontakt gehad maar ben blijft erbij dat ik moet betalen en wel 900
ondanks de berekening van 2009 tot 2012 waar toch echt 2011 onder valt
door al deze problemen en klantonvriendelijkheid heb ik mijn kontrakt niet verlengt
en heb ik wederom een afrekening ontvangen en nu weer met de vermelding dat ik ruim 700 euro terug ontvang over de periode van februari 2012 tot juli 2012 maar men wil dit niet betalen omdat ik de rekening van 2011 niet betaald heb en hiervoor is ook intrum justitia ingeschakeld.
wat ik ook doe wat ik ook zeg en overleg
de houding van energiedirect blijft hetzelfde
we hebben wel een nieuwe berekening gemaakt voor u over de periode van 2009 tot en met 2012
toch moet u 2011 betalen
ik heb dit probleem voorgelegd bij de vaste lastenbond waar ik lid van ben maar zij vinden het lastig
ik heb bij diverse instanties, bureaus enz de verklaring die ik heb gegeven waarvoor ik denk dat ik niets hoef te betalen voorgelegd en mij word steeds weer gezegd dat ik het niet verkeerd zie
naar de geschillencommissie is geen optie want hier moet ik dan 900 euro in depot storten anders behandelen zij de zaak niet
en mijn inkomen bestaat uit een uitkering van 755 euro per maand

Desired solution:

mijn tegoed waar ik recht op heb volgens de berekening van energiedirect uit betalen
dit is de eindafrekening die zij mij gezonden hebben in augustus 2012
de fouten die zij steeds maken door een berekening te maken van 2009 t/m 2012 en dan toch een bedrag eisen voor 2011 nu juist herstellen

Comment by poster of the complaint

12 years ago - ik ben op zoek geweest naar de juiste plek om deze mededeling te doen maar kan hem niet vinden vandaar deze opmerking via deze reactie. het is mij opgevallen bij het lezen van alle klachten dat er iedere keer weer staat we hadden de klacht als opgelost gemerkt dus vandaar dat er iets fout ging ivm met deze klacht heb ik al eerder een klacht ingediend over intrum justitia die hier ook mee te maken heeft en dit bedrijf heeft ook de vermelding geplaatst dat de klacht opgelost is maar niets is minder waar. ik krijg een email dat met bezig is en dat er opgelost zal worden gemeld maar hier ben ik het dus helemaal niet mee eens. ook lees ik dat energie direct schrijft dat ze iemand niet kunnen bereiken en dan toch maar de klacht als opgelost neerzetten. maar ook hier ben ik het niet mee eens. de zaak is pas opgelost als beiden partijen hiermee instemmen ik hoop dan ook van harte dat ik deze meldingen niet zal ontvangen maar dat er echt iets opgelost word voordat dit gemeld word op deze site veel mensen hebben tegenwoordig een gsm maar dit betekend niet dat je altijd bereikbaar bent. want je kan niet altijd opnemen en als men met een onbekend nummer belt is het natuurlijk ook moeilijk om terug te bellen er word wel gebruik gemaakt van de optie smsje als ze je nodig hebben omdat je moet betalen of te laat bent dus misschien is dit een optie om een smsje te sturen als er niet opgenomen word met een normaal betaalbaar telefoonnummer om terug te bellen

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

12 years ago - Beste klant, Bedankt voor je bericht. Ik kan je berichten dat we opnieuw bezig zijn een en ander voor je uit te zoeken en te verduidelijken. Je hebt in het verleden meerdere keren contact gehad met mijn collega Eef, daarom heb ik hem gevraagd nog eens naar deze zaak te kijken voor je. Hij zal morgen 12-09-2012 opnieuw alle nota's bekijken. Eef zal zelf contact met je opnemen. Mijn verwachting is dat dit woensdag nog gebeurt, maar het kan ook donderdag worden. Ik hoop op je begrip hiervoor. Ik sluit deze klacht nog niet. Zo kunnen we goed in de gaten houden of alles naar wens loopt. Met vriendelijke Groeten ^Lisette van energiedirect.nl

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste klant, Ik heb begrepen van mijn collega Eef dat er een oplossing is gekomen. Is deze naar wens of kunnen we nog meer voor je doen? Met vriendelijke groet, ^Desiree van energiedirect.nl

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Patricia,

Ik heb je vandaag geprobeerd telefonisch te bereiken. Helaas kreeg ik geen gehoor.

Ik geef de klacht de status 'opgelost' weer omdat ik zag dat er sinds 21-09-2012 geen contact meer is geweest. Ik ga er daarom vanuit dat mijn collega je bij het laatste contact een juiste oplossing heeft geboden. Als je nog vragen hebt, vernemen wij deze graag van je via de klantenservice. Je mag ook het webcareteam mailen op onlineservice@energiedirect.nl.

^Ralf

All complaints of