Complaint: Hoge kosten afschrijven op de gebruiker, NIET klantgericht

user-128189 on 17 September 2012 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik was al 2 jaar klant bij energie direct, nooit problemen gehad, altijd netjes via automatische incasso betaald.
Oktober 2011 kregen we nog 300+ terug, dus dacht dat ik goed zat.
Half oktober 2011 zijn wij van een vrijstaand huis naar een 2-kapper verhuisd en dezelfde kosten voor gas en energie aangehouden.
Ik bel altijd 2x in het jaar om die kosten in de hand te houden en zonodig bij te stellen.
Zo ook in december, toen te horen gekregen dat ik op een gemiddeld verbuik van €141 pm zat en ik betaalde €150 pm, ik zat dus goed (dacht ik)
In juni 2012 was het weer tijd om navraag te doen over de maandelijkse kosten en wat bleek: ik zat opeens op €161 pm omdat mijn contract afgelopen was en ik omgezet was naar een onbepaalde tijd contract met vele malen hogere kosten.
Hier was ik het uiteraard niet mee eens en ben direct op zoek gegaan naar een andere aanbieder, want ik ben er niet van gediend dat ik na 2 jaar netjes betalen opeens de sjaak ben omdat ik langer klant ben.

En toen kwam het..Zeg je op bij energie direct, dan krijg je een eindnota waar je voor bij moet betalen..
Ik mocht van half oktober 2011 tot juni 2012 nog eens €414 betalen.
In december werd mij nog verteld dat ik goed zat, in februari is mijn contract om gezet en in juni heb ik opgezegd, dus in 4 mnd tijd heb ik €414 MEER verbruikt..
Ik uiteraard direct gebeld (waar elke keer weer kosten aan verbonden zijn) en je wordt gewoon niet serieus genomen.
Ze schuiven alles op jou af, ze nemen geen verantwoordelijkheid en als ze dan toch inzien dat ergens een fout gemaakt is word je afgescheept met het antwoord dat waar gewerkt wordt er ook fouten gemaakt kunnen worden.
Ik heb in 1,5 maand tijd meerdere mailtjes en zeker 15x gebeld en ze kunnen in de computer terug zien dat ik gebeld heb, maar komen nergens in tegemoet.

Uiteindelijk moet je dan kiezen tussen een betalingsregeling of een gerechtelijke procedure.
En dan kom je er deze week ook nog eens achter dat er vele male te hoge kosten berekend zijn door energie direct, zoals bekend gemaakt is in het nieuws.

Het klopt bij deze aanbieder gewoon van geen kant.
Ze denken niet mee, maken fout op fout en als consument ben je de klos.

Desired solution:

Ik heb 2 maanden gebeld en gemaild, ben niet serieus genomen en er zijn heel veel fouten gemaakt in de afwerking.
Een tegemoetkoming in de kosten zou op zn minst moeten kunnen, maar daar doet energie direct niet aan, die pakken wat ze pakken kunnen..

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

12 years ago - Beste Joost, Naar aanleiding van het telefoongesprek dat ik net met je heb gevoerd heb ik de klacht in behandeling genomen maar niet afgesloten. Dit zal zo blijven staan. Met vriendelijke groet, ^Renske van energiedirect.nl

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Joost,

Naar aanleiding van je klacht op klacht.nl bericht ik je graag het volgende. Na het inzien van onze administratie is gebleken dat deze klacht eerder per e-mail op 09-08-2012 en 25-07-2012 is uitgelegd. Daarom refereer ik ook naar deze e-mails waarin duidelijk uitleg geven wordt hoe de (overige) verbruikkosten zijn berekend. Verder heb je het aanbod afgeslagen om de telefoonkosten te laten vergoeden door Energiedirect.nl.

Met vriendelijke groet,

^Jeffrey Energiedirect.nl

All complaints of