My complaint:
Via internet, zakelijke spaarrekening aangevraagd. Binnen enkele dagen lag de offerte in de bus. Er stond zelfs VERTROUWELIJK op. Dat is netjes, dacht ik nog. Eenmaal de envelop geopend, viel mijn mond letterlijk open. Tot mijn verbazing stond er in de offerte een gemachtigde benoemd met naam, adres, gsm nummer, ID nummer, etc. Hiervoor had ik helemaal geen opdracht gegeven. De gemachtigde was mijn ex-partner, waarvan ik inmiddels 8 jaar gescheiden ben. De rekening waaraan ik de spaarrekening wil koppelen staat alléén op mijn naam, dus verwacht ik ook dat de spaarreking alléén op mijn naam komt. Met verbazing heb ik de offerte bestudeerd, ben er nu nog van onder de indruk. Mijn vertrouwen in de SNS is hierdoor behoorlijk beschadigd.
Ondeskundige omgang met persoonsgegevens mag toch niet gebeuren? Zeker niet door een bank, die geheimhoudingsplicht heeft!
Ik zal de offerte terugsturen met een begeleidend schrijven en verwacht een nieuwe zonder fouten. Mocht het onverhoopt toch misgaan, dan spijt het me voor SNS. Mijn geld kan ik overal kwijt, vooral in deze tijd.
Desired solution:
Dat SNS zéér vertrouwelijk zal moeten omgaan met gegevens van een ander!