Complaint: Jaarrekening wordt niet opgemaakt

user-129369 on 22 September 2012 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op mijn persoonlijke pagina bij ED staan de datum van opvragen meterstanden en het versturen van de jaarrekening.
Dat ging vorig jaar goed.
De eerste helft van dit jaar: meterstanden in juni, jaarrekening in juli.
Dat gebeurde niet, ik heb daar telefonisch en per email contact over gehad maar niemand kon mij vertellen waarom de jaarrekening niet opgemaakt werd.
Daarna stond er op mijn pagina: meterstanden in oktober, jaarrekening in november.
Daar was ik het niet mee eens en mailde de klantenservice.
Die schreef mij dat het nog niet bekend was wanneer de jaarrekening opgemaakt zou worden.
Nu, 22 september, zie ik op mijn pagina: meterstanden in juni (in het verleden dus!), jaarrekening in juli 2013!
Ik voel me zo langzamerhand behoorlijk in de maling genomen.
Waarom kan er niet gecommuniceerd worden met de klant als er problemen zijn.
>>
Aanvulling 24 september: vandaag gebeld door ED. Ze kunnen inderdaad niet zeggen wanneer de jaarrekening komt. Het probleem zoals gemeld door Consuwijzer, zie http://tinyurl.com/cpyl28x
blijkt nog steeds te spelen. Dus nog afwachten. Positief is wel dat ze nu snel reageerden.
>>
Aanvulling 8 november: Aangetekende brief gestuurd met daarin het verzoek voor 1 december de jaarafrekening te sturen, anders dien ik een klacht in bij de Geschillencommisie Energie.

Desired solution:

Een jaarrekening over juli 2011 tot juli 2012. De meterstand heb ik jullie op 1 juli zelf maar per email gestuurd. Die was ook zichtbaar op de meterstanden pagina. Nu staan die op nul vanwege een meterwisseling op 5-9-2012

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste Peter, Zoals telefonisch besproken, zullen we de nota zo snel mogelijk voor je opmaken. We houden het voor je in de gaten. Als de nota is opgemaakt, geven we de klacht de status 'afgehandeld' mee. ^Ralf van energiedirect.nl

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Inderdaad is de jaaropgave met de juiste meterstanden ontvangen. Nu afwachten hoe het volgend jaar gaat.

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Peter,

De nota is inmiddels voor je opgemaakt. Je kunt deze terugvinden in Mijn energiedirect.nl. Ik geef de klacht daarom de status van 'afgehandeld' mee.

^Ralf

All complaints of