Complaint: Gemiste vlucht

user-129441 on 23 September 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 22 september zouden wij naar Bonaire vliegen met vlucht OR365 tijd 10:00u voor een vakantie van 7 dgn. Retourvlucht zou op 29 september plaatsvinden. Wij hadden een parkeerplaats via Smart Parking geboekt op P3. Toen wij bij het parkeerterrein aankwamen om 8:15u werd ons tot onze verbazing verteld dat het terrein (ondanks onze reservering) vol was en wij terug moesten naar P4. Dit heeft veel extra tijd gekost, terwijl wij juist extra ruim van te voren een parkeerplek hebben gereserveerd om de zekerheid te hebben van een parkeerplek op de door ons gereserveerde P3 parkeerplaats. Bij P4 stonden al veel mensen te wachten en moesten we met de pendelbus van 8.50u. Omdat we nu vanaf P4 vertrokken werden alle reizigers naar de aankomsthal gebracht i.p.v. de vertrekhal (volgens de reservering van P3 hoor je namelijk afgezet te worden bij de vertrekhal en niet de aankomsthal). We kwamen hierdoor rond 9.10u. aan bij de incheckbalie van Arke voor onze koffers. We hadden verder al online ingecheckt. Helaas was er niemand meer aanwezig en zijn we naar de infobalie van Arke gelopen. Een medewerkster van Arke nam ons snel mee om alsnog de bagage in te checken maar er was geen personeel meer en dus werd ze door een collega van de infobalie terug geroepen dat het een extra beveiligde vlucht was en we niet meer mee konden. Omdat het een extra beveiligde vlucht is, zou je tot uiterlijk een uur voor vertrek je bagage in kunnen checken (aldus een medewerkster van Arke).

Als alternatief konden we donderdag nog mee, maar omdat we zaterdag al weer terug moesten was dat geen goed alternatief vonden wij. Ook was er een mogelijkheid om zondag 23 september mee te vliegen naar Curacao en daar of zelf een hotel/appartement te boeken voor een verblijf of een binnenlandse vlucht via Arke te boeken naar Bonaire voor
€ 749,–. De extra kosten die dit alles met zich meebrachten waren voor ons geen goed alternatief. Vooral toen we bij thuiskomst zelf via internet een enkele vlucht van Curacao naar Bonaire vonden bij Inselair voor 2 pers. voor USD 95.40.

Verder zagen we ook op internet dat onze vlucht i.p.v. 10:00 u om 10:30u pas was vertrokken. Wij waren, daardoor dus wel een uur van te voren aanwezig, zoals ons verteld werd. Bij thuiskomst hebben wij nogmaals de voorwaarden en onze tickets goed bekeken en nergens staat vermeld (of is ons een waarschuwing gegeven) dat wij vanwege extra beveiligde vlucht een uur van te voren aanwezig moesten zijn. Er staat wel een document in ‘mijn Arke’ met tips dat je 2u van te voren aanwezig moet zijn, echter zijn dat tips en in juridische zin geen algemeen verbindende voorschriften. Op grond van artikel 3 VERORDENING (EG) Nr. 261/2004 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD moet een passagier, indien niet schriftelijk anders kenbaar is gemaakt door een touroperator, 45 minuten voor gepubliceerde tijd aanwezig zijn. Wij zijn van mening dat ondanks alle tegenslagen wij dus wel binnen de tijd aanwezig waren en zijn wij ten onrechte geweigerd op de vlucht, aangezien Arke ons op geen andere wijze schriftelijk kenbaar heeft gemaakt van deze strenge eisen.

Desired solution:

Onze vakantie om kunnen boeken voor of dezelfde reis of een vergelijkbare reis. Of onze reissom storneren.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Arke posted

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 26 september een schriftelijke reactie verstuurd naar de klant. Arke, afdeling Klantenservice

All complaints of