Complaint: Absurd hoge jaarrekening, geen aanname van aangetekend bezwaar

QJ on 01 October 2012 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Als eenpersoonshuishouden is mij afgelopen jaar een voorschot gevraagd van 167,=.
Vervolgens krijg ik jaarafrekening waarbij ik bijna 1000 euro moet bij betalen. Mijn nieuwe voorschot zou 245,= moeten gaan bedragen.
Gezien ik alleen ben en bijna nooit thuis, heb ik bezwaar gemaakt tegen deze rekening en het voorschot. In dit bezwaar vraag ik hen mij de tijd te geven dit uit te zoeken middels een binnenhuismeting/ ijkmeting. Echter weigert de NEM mijn aangetekende post te accepteren en wordt er ook niet gereageerd op mijn emails. Terwijl er toch duidelijk staat, in hun eigen voorwaarden dat men bezwaar mag maken tegen een rekening vóór het verstrijken van de betalingstermijn.
Ik bezit niet de draagkracht deze rekening en het voorschot te betalen en voorzie grote problemen.

Desired solution:

Dat de NEM mijn bezwaar alsnog in ontvangst neemt, erkent dat dit hen verstuurd is voor het verstrijken van de betalingstermijn en dat ik een redelijke termijn krijg om de binnenhuismeting/ijkmeting te laten uitvoeren. Tot die tijd vraag ik hen het voorschot niet verder te verhogen dan 180,= p/m. Daarnaast vraag ik hen uitstel voor de nota eindafrekening, tot dit is uitgezocht.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten. Wij zijn blij dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost.

Heeft u nog vragen?
De medewerkers van onze Klantenservice staan graag tot uw beschikking, bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur via 088-7307307 (lokaal tarief) en via www.nle.nl.

Met vriendelijke groet,

Team Klachtafhandeling
De Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of