Complaint: na 4 maanden nog geen werkend internet

user-136046 on 22 October 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

KPN, wat een ellendige instantie is het ook.
In juni 2012 hebben we internet aangevraagd zodat we na onze verhuizing begin juli ook weer konden internetten. In augustus hoorden we dat de KPN pas op 12 oktober iets voor ons kon doen, en nu, eind oktober, zegt KPN dat ze niets meer voor ons kunnen doen. En internet hebben we nog altijd niet.
Er is in augustus een monteur geweest die niets kon doen, er zijn in september meneren geweest die de boel kwamen bekijken, er zijn in oktober 2 door de KPN ingehuurde mannen met een graafmachine geweest. Op 11 oktober, in plaats van de al maanden eerder afgesproken 12de. Gelukkig was er iemand thuis. Ook de buurman wil graag internet en onze door KPN ingehuurde vrienden hebben, in plaats van op de twee aangewezen plekken, allebei de paaltjes pontificaal midden in de tuin van de buurman meergezet. Ze hadden namelijk niet genoeg kabel bij zich. Ondanks dat ze twee dagen geweest zijn en hun bedrijf vlakbij is hebben ze niet even een langere kabel opgehaald of meegenomen.
Vrijdagmiddag is er een monteur gekomen die verder niets kon doen en weer vertrokken is. Maandag is een derde monteur gekomen die alles bij ons binnen wilde aansluiten maar dat niet kon, want meer dan twee paaltjes midden in een tuin was er nog niet. Hij heeft gebeld met zijn superieuren die de aannemer opdracht hebben gegeven de paaltjes te verplaatsen naar de oorspronkelijk aangewezen plekken, en iemand te sturen met extra veel kabel om de aansluiting tot in ons huis te kunnen realiseren. In plaats daarvan is er een monteur gekomen zonder kabel die signaal heeft gezet op 1 van de paaltjes. Verder kon hij niets, want de benodigde stekkertjes ontbraken volgens hem. Die zouden nog geleverd worden. We moesten zelf de rest van kabel die nodig is maar ergens kopen.
Al maanden hebben we contact met het klachtenteam van de KPN dat een escalatieteam aanstuurt, en onze contactpersoon van het klachtenteam heeft opdracht gegeven de zaak alsnog in orde te maken.
Paaltjes op de goede plaats, kabel tot in huis, zodat de binnenmonteur kan komen om de experiabox aan te sluiten.

Vanmorgen kregen we een telefoontje van KPN dat de storing wat hen betreft is opgelost en dat ze verder niets meer gaan doen.
Er is natuurlijk helemaal niets opgelost. Er staan twee paaltjes midden in de tuin van de buurman waar niemand iets mee kan. En natuurlijk is de contactpersoon van de klachtendienst vandaag niet op kantoor.

Internet aanvragen bij KPN. Geen enkele KPN medewerker lijkt te weten wat hij moet doen of wat zijn collega’s hebben gedaan. De ingehuurde partijen ‘voeren slechts de opdracht uit die ze gekregen hebben’, en geen van die opdrachten lijkt ooit te beschrijven wat er moet gebeuren. Vijf maanden en 30 telefoontjes later staan we nog steeds met lege handen.

Desired solution:

Zowel mijn partner als ik zijn voor ons werk en opdrachten volledig afhankelijk van internet en lopen door thuis geen goedwerkend internet te hebben nu dus al maanden enorm veel werk, opdrachten en klantencontact mis.
Dat weet KPN maar dat interesseert KPN blijkbaar helemaal niets.

To do list voor KPN:

-paaltjes uitgraven, kabel onder de grond doortrekken tot de plaatsen die oorspronkelijk waren aangegeven.
-stekkers erbij leveren zodat de kabels die boven de grond moeten lopen kunnen worden aangesloten.
-de kabels die boven de grond lopen natuurlijk ook gewoon leveren.
-kabels binnen aansluiten op het daarvoor geschikte kastje
-de zaak binnen aansluiten op experiabox.
-zo spoedig mogelijk.
-abonnementskosten van internet die vanaf het moment van aanvraag zijn gaan lopen volledig vergoeden
-kosten van het mobiele internet wat we nu gebruiken volledig vergoeden
-zowel de dongel
-als de prepaid mobiele internetkaart voor de ipad
-als de abonnementen voor onze mobiele telefoons die we nu volop voor internet gebruiken
verder:
-ter compensatie van deze ellende betaalt KPN alles wat normaal gesproken in rekening gebracht zou worden.
-KPN doet een reëel voorstel tot schadevergoeding.

All complaints of