Complaint: Aansluiting glasvezel

user-137976 on 31 October 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In het voorjaar heb ik met KPN een overeenkomst gesloten voor het aansluiten van glasvezel. Op 1 september jl zou dit zijn aangesloten. Bij de overeenkomst is gemeld dat de glasvezelkabel nog niet in huis is, maar bij de voordeur stopt. Dit was KPN geen probleem.

In de zomer werd ik gebeld voor een afspraak met de monteur van KPN. Op de vraag of deze monteur ook de kabel in huis bracht, was het antwoord nee. Toen de KPN medewerker werd gevraagd, dit in werking te zetten, kreeg ik te horen, dat dat voor hem niet mogelijk was. Kort daarop kreeg ik een brief waarin werd gemeld, dat ik glasvezel zou willen annuleren.

De volgende drie maanden ben ik verschillende keren in de KPN winkel te Amersfoort geweest. Hier werd ik in eerste instantie verkeerde voorgelicht over hoe ik alsnog mijn aansluiting kan krijgen. Uiteindelijk is vanuit Amersfoort contact geweest van de planningsafdeling van KPN. Er is uiteindelijk begin oktober een afspraak gemaakt om op 21 november 2012 tussen 08:00 en 10:00h de aansluiting te realiseren.

Op 30 oktober jl ontving ik een brief, waarin KPN wederom aangeeft de glasvezel bestelling te annuleren. Tevens werd vermeld, dat als ik niét wil annuleren, ik contact moet de klantenservice moet opnemen. Dit heb ik gelijk gedaan en bij de vijfde/zesde poging kreeg ik eindelijk een medewerker te pakken. Hij vertelde me, dat de gemaakte afspraak niet door KPN kon worden nagekomen, dus heeft KPN de overeenkomst maar opgezegd. Als ik toch nog glasvezel wil, moet ik dit opnieuw aanvragen.

Aangezien ik al een HALF JAAR bezig ben, is dit natuurlijk GEEN OPTIE!

Tevens kan een contract niet zomaar door één partij worden opgezegd.

Ik wil dat KPN de (meerdere malen) gemaakte afspraken nakomt.
Is dit mogelijk?

Desired solution:

Naleving van het contract op de afgesproken datum van 21 november 2012.

All complaints of