My complaint:
In de week van 20 augustus werd mijn huis verkocht en daarmee zou mijn hypotheek bij de SNS komen te vervallen en afgelost worden.
Ik heb direct mijn hypotheekadviseur gebeld.
Dit was de heer Goedemans te Nijmegen.
Zijn enige advies was dat ik bij de overmaking van mijn overwaarde moest letten op de daglemiet en storting op een renterek.
Later bleek dat ik het bedrag via de notaris gewoon kon laten overmaken op mijn plusrekening.
Tot zover geen problemen.
Toen ik mijn aflosnota kreeg via de notaris, zag ik dat ik €100,- boete moest betalen voor een te late inzage in mijn hypotheekdossier.
Ik had immers in augustus toch al mijn hypotheekadviseur gebeld en melding gedaan?
Mijn makelaar hr. Claasse gaf de bank de schuld, want een dossier wordt altijd opgevraagd na de periode van de onbindendevoorwaardetermijn die altijd een maand voor de ovedracht is.(overdracht notaris 2 november j.l.)
De makelaar stuurt mij naar de hypotheekadviseur de Hr. Goedemans.
In zijn telefoongesprek wijst hij naar de makelaar en die volgens hem in gebreke gebleven is.
Op een gegeven moment vond de Hr. Goedemans dat ik mijn verlies maar moest nemen of ik moest maar een klachtenbrief schrijven en wellicht zou ik de €100,- terug ontvangen met een bos bloemen.
Ook vond hij een bedrag van €100,- maar van:” waar praat je eigenlijk over”!
Klacht:
a. Geen goed advies wat te doen bij opheffing/aflossing van hypotheek.
b. Ik miste in het 2e telefoongesprek”mevrouw ik zal kijken wat ik nog voor U kan doen en ik ga het uitzoeken.
c. Onheuse bejegening tegen en goede klanten die al vanaf mijn geboorte bij de SNS spaart!
Desired solution:
Ik zou graag uitgezocht hebben waar de fout ligt over de boeterente?
Nooit geen contact meer met de Hr. Goedemans
Indien de fout niet bij mij ligt graag mijn boeterente retour.
Dossiernummer 931101808