Complaint: Onterecht niet uitbetalen van teveel betaalde voorschotten

user-141917 on 14 November 2012 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Sedert eind augustus 2012 afrekening terugontvangen met daarin een teruggave van 1277,34 (voorschot nieuwe maand al verwerkt) Op 7-9 nog niet gestort. Na telefoontje blijkt er nog een rekening van november 2011 open te staan wat niet waar is. 5x Bewijs van betaling opgestuurd per mail en na bellen iedere keer niet ontvangen, zoek of dergelijke smoes. Bij consumentenbond in week 44 voorgelegd. Deze hebben ook contact gehad met EnergieDirect en nog steeds geen betaling. Advies Consumentbond neem een advocaat in de arm. Het lijkt erop dat EnergieDirect het hier op aanstuurd, wetende dat dit de consument meer geld kost dan de teruggaaf hoogte en veel klanten dit dus niet zullen doen.

Desired solution:

Ik ben tevreden als men binnen 3 werkdagen het overschot dat (- maanden oktober en november) nog openstaat 991,34 inclusief rente terug heeft betaald. Dus als het bedrag op mijn rekening staat

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste mevrouw Minnaard,

Op 4-02-2013 heb ik je een e-mail gestuurd. Hierin heb ik uitgelegd dat de betaling nooit is aangekomen bij Intrum Justitia, omdat de tenaamstelling niet klopte. Het bedrag is teruggeboekt op je rekening. Vervolgens is het openstaande bedrag verrekend met het tegoed van de jaarnota. Op dit moment staat er geen bedrag meer open.

Ik heb je meerdere keren gevraagd om te reageren, maar dit is helaas niet gebeurd. Daarom gaan we ervan uit dat deze klacht is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Desiree

All complaints of