Complaint: Opzegging niet verwerkt en nu moet ik betalen

user-143841 on 22 November 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 27 juni jl. heb ik mijn internetaansluiting online opgezegd. Ik heb toen op mijn kpn-emailadres een bevestigingsmail gehad dat deze opzegging per 1 november 2012 zou worden verwerkt en dat alles in orde was zo.

Nu ben ik naar het buitenland vertrokken voor studie, en ontdek ik nu pas dat de opzegging helemaal niet is verwerkt. Er is geld van mijn rekening geïncasseerd, voor de factuur van 16 oktober t/m 15 november, en voor de factuur van 16 november t/m 15 december. De laatste incasso heb ik nog kunnen laten storneren bij mijn bank, dus dit wordt teruggeboekt naar mijn rekening, maar de voorlaatste factuur is dus nog wel door KPN geïncasseerd, terwijl ik maar voor de helft hoef te betalen (van 15 oktober tot 1 november, want per 1 november heb ik opgezegd).

Mijn moeder heeft zojuist met KPN gebeld (omdat ik de klantenservice voor Internet vanuit hier niet kan bereiken) en kreeg een schimmig verhaal te horen over dat nu de aansluiting per 1 januari 2013 is opgezegd, en dat ik november en december toch nog moet betalen, en dat er daarna een creditoverzicht wordt opgemaakt en die 2 maanden vervolgens allemaal weer naar mij terug worden gestort.

Hier ga ik dus NIET mee akkoord. Ik heb tijdig opgezegd, op 27 juni maar liefst, en het is niet mijn fout dat KPN dit niet heeft verwerkt. Ik peins er dus ook niet over om nog voor november en december te gaan betalen, want dan moet ik maar weer zien dat ik mijn geld terug krijg, en dan kan ik vanuit het buitenland daar straks ook weer achteraan. Het is zo allemaal al ongemakkelijk genoeg.
Bovendien kan ik nu ook niet weer tegen mijn bank gaan zeggen dat ze de gestorneerde incasso toch niet moeten storneren, zo werkt dat niet.

Ik hoop dan ook dat dit gewoon in orde kan worden gemaakt, want dat omslachtige gedoe van ‘eerst betalen en dan storten we het wel weer eens terug’, daar schiet natuurlijk niemand iets mee op.

Desired solution:

Ik wil dat mijn internet per 1 november 2012 wordt afgesloten, zoals mij ook is bevestigd per e-mail.
Bovendien wil ik dat de helft van de factuur van 16 oktober t/m 15 november naar mij wordt teruggestort, omdat ik immers maar tot 1 november klant was en niet tot 15 november.

All complaints of