Complaint: Klacht over te hard rijden bij schooloversteekplaatsen

user-146405 on 03 December 2012 about Arriva in category Openbaar Vervoer

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vanochtend maandag 3 december 2012 rond 08.35 reed een buschauffeur van Arriva met 55-XB-RG kenteken veel te hard langs 2 zebrapaden waar schoolkinderen moeten oversteken. Je mag daar 50 rijden, maar het lijkt mij bij:
1. een zebrapad
2. voor een bocht, met daarna weer een zebrapad en, schoolzone aangegeven met kwal palen
3. natte sneeuw
4. schemer
5. en dan nog VOOR schooltijd
Niet meer dan normaal dat je daar tijdig afremt en rekening houdt met de voetgangers die daar oversteken, in plaats van voetgangers de stuipen op het lijf te jagen en door te racen. Ik reed achter het busje door de woonwijk (Molenlaan, Molenvliet, Papendendrecht) maar kon het niet eens bijhouden. Ben speciaal gaan kijken wat het kenteken was, die overigens zeer slecht verlicht was. Deze chauffeur moet wat mij betreft aangepakt worden!

Desired solution:

Deze chauffeur moet goed worden aangepakt en worden gewezen op zijn verantwoordelijkheden. Voetgangers en zeker kinderen betreft hebben voorrang. Ik woon in de wijk zelf bij het busstation en dit geldt zeker niet alleen voor deze chauffeur, maar voor meerdere chauffeurs van Arriva!!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Arriva

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Arriva

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Arriva posted

Arriva

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Hartelijk dank voor uw reactie via de website klacht.nl. We stellen het op prijs dat u uw ervaringen met onze dienstverlening laat weten. Wij kiezer er voor om uw reactie via ons eigen registratiesysteem op te lossen, dit geeft ons een betere mogelijkheid om uw reactie snel en op de juiste wijze af te handelen.
U kunt uw reactie rechtstreeks bij ons achterlaten via https://www.arriva.nl/nc/klantenservice/neem-contact-op

Wij wensen u nog een Goede Reis!

All complaints of