Complaint: 2 fouten door Simyo gemaakt.

user-147087 on 05 December 2012 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Bij deze wordt er een klacht ingediend, namens mevrouw Badri.

Op 3 december 2012 heb ik een brief ontvangen van IMNederland, daarbij aangegeven dat Simyo als bedrijf de incassobureau heeft ingeschakeld.
Omdat er geen betaling van de maand oktober 2012 door Simyo is ontvangen. Wel is er van mijn rekening het bedrag van november 2012 afgeschreven, en is er verder niets aan mij doorgegeven over het niet betaalde rekening van oktober 2012.
Ik heb daarvoor ook geen betalingsherinneringen ontvangen. Het eerste wat ik in de brievenbus kreeg, is een rekening van IMNederland met extra verhoogde kosten van €40,-
Mijn vraag is waar dit vandaan kan komen? Voor de niet betaalde rekening van oktober 2012 heb ik geen herinnering ontvangen, maar meteen een rekening van de samenwerkende incassobureau, met een verhoogde bedrag van €40,-

Ik was het hier niet mee eens, en heb ik ongerust in de nacht op 5 december 2012 een klacht ingediend, over dat ik met de extra kosten niet eens ben, maar wel de normale maandelijkse kosten wil betalen. En dit ook eerder had gedaan, indien ik alert werd gesteld door Simyo.
In de ochtend op 5 december 2012 is mijn abbonemment geblokeerd en afgesloten.
Maar waarom? Omdat ik een klacht ingediend hebt?
Als klant van Simyo heb je toch het recht, om een klacht in te dienen en het bedrijf voor je redenen op de hoogte te stellen? Anders zou er toch geen klachtformulier op het Simyo website staan, maar ik heb hier een slechte koppeling ervan gekregen.

Simyo heeft de moeite niet genomen, om mij in de eerste fase voor het betalen van de rekening van oktober 2012 niet op de hoogte gesteld, door een herinneringsbrief of dergelijke te sturen.

In de tweede fase is mijn abbonement meteen afgesloten, nadat ik een klacht heb ingediend.

Desired solution:

Ik wil alleen het standaard maandelijkse bedrag betalen, die niet betaald is voor de maand oktober 2012.

Er is mij niets doorgegeven over de niet betaalde rekening, indien dit wel was gedaan, dan had ik alsnog een oplossing gezoch en Simyo op tijd betaald.
Maar er is helaas geen alert over de niet betaalde rekening gegeven.

Dus wat betreft de extra kosten die in rekening zijn gekomen, wil ik de extra kosten niet betalen met redenen die door Simyo zijn gemaakt.

Ook is mijn mobiele nummer (abbonement) meteen dezelfde ochtend nog geblokeerd, nadat ik een klacht bij Simyo had ingediend.

Ik neem aan dat klachten juist bekend moeten gemaakt worden, dit hoort de klant te doen bij de dienstverlenende organisatie. En in dit geval was Simyo de dienstverlenende organisatie, en ga ik er dus ook vanuit dat ik niet geboet moet worden, voor het indienen van een klacht waar ik recht op heb als klant.

Wijziging toegevoegd 6 december 2012:
Op 5 december 2012 in de avond is de betaling van het gehele bedrag incl. incassokosten aan de aangegeven rekening overgemaakt.

Nu zijn we een dag verder, maar is mijn abbonement alsnog niet in gebruik gesteld.

De incassokosten zou ik terug willen hebben, wegens hier geen fout van mij aanwezig is.
Zoals eerder verteld bij de ingediende klacht, is er geen betalingsherinnering naar mij gestuurd.

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Op 5 december in de avond is de betaling van het gehele bedrag incl. incassokosten aan de aangegeven rekening overgemaakt. Nu zijn we een dag verder, maar is mijn abbonement alsnog niet in gebruik gesteld. De incassokosten zou ik terug willen hebben, wegens hier geen fout van mij aanwezig is. Zoals eerder verteld bij de ingediende klacht, is er geen betalingsherinnering naar mij gestuurd. Voor meer klacht omschrijving, zie volledige klacht.

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Inmiddels heb ik een antwoord van Simyo gekregen, en vertelde ze dat er meerdere malen een betalingsherinnering is gestuurd naar een e-mailadres die niet in gebruik was. De e-mailadres was van een ex-begeleider, die niet meer voor haar aan het werk was. Precies hoe er een brief van de incasskosten is gestuurd, had Simyo ook op deze manier de betalingsherinnering kunnen sturen, dit is niet door Simyo gedaan. Mevrouw, de eigenaar van het abbonement maakt zelf geen gebruik van internet opties, daar heeft ze door medische redenen geen verstand van. Vandaar dat wij vinden dat de incassokosten onterecht zijn. Indien er een brief voor de incassokosten gestuurd kunnen worden, dan zou Simyo ook de betalingsherinnering per brief kunnen sturen, waarom is dit niet gedaan? Mevrouw zou alsnog haar onnodige incassokosten terug willen ontvangen.

All complaints of