My complaint:
Ik heb begin november via de Britse webshop Topman kleding besteld. Deze maakt voor de bezorging in Nederland gebruik van de onbetrouwbare en onzorgvuldige bezorgdienst Selektvracht. Ongeveer een week te laat is er een eerste bezorgpoging gedaan, op het kaartje was niets ingevuld. Het voorgedrukte telefoonnummer op het kaartje werd niet opgenomen. Een dag later werd tweede bezorgpoging gedaan. We troffen weer een kaartje aan, weer niet ingevuld. Vervolgens nooit meer iets gehoord. Het telefoonnummer herhaaldelijk gebeld, maar dit wordt structureel niet beantwoord. Uiteindelijk via de website van Selektvracht een duur nummer gevonden (40 cent per minuut). Na lang in de wacht gestaan te hebben werd ik afgeblaft door de medewerkster van de helpdesk. Volgens hun systeem was het pakket op ons adres afgeleverd, nota bene op de dag dat we het kaartje in onze bus hadden voor de tweede bezorgpoging. Dat klopt dus niet, dat kan ik bewijzen. Verder gaven ze aan dat we geen klant van Selektvracht zijn en dat we maar een klacht moesten indienen bij Topman, de webshop. Toen werd de verbinding verbroken. Het lijkt erop dat de bestelling door de bezorger achterover is gedrukt en ik overweeg aangifte te doen tegen de bezorger. Als ik op internet de klachten lijkt vaak sprake te zijn van dubieuze verdwijningen.
Desired solution:
Niet het standaard antwoord geven dat Selektvracht niets kan doen en ik mij moet vervoegen bij de webshop waar ik de bestelling heb geplaatst, maar een onderzoek tegen de bezorger: hoe het kan dat het pakketje zomaar verdwijnt en deze bezorger doodleuk registreert dat hij het pakket op mijn adres heeft afgegeven. Valsheid in geschrifte? Diefstal? Niet afschuiven maar verantwoordelijkheid nemen.