My complaint:
Mijn dochter heeft telkens netjes de meterstand doorgegeven en krijgt nu ineens een eindafrekening van 2 jaar tegelijk omdat energiedirect een steek heeft laten vallen. men heeft totaal geen begrip ervoor dat mijn dochter psychisch kalt is en nu met 3 kleine kinderen van een wia uitkering moet leven en daarmee haast niet kan rondkomen. zie hieronder wat zij ineens op haar emailadres kreeg.
email van energiedirect: Naar aanleiding van het niet verwerken van een meterwissel die in 2010 heeft plaatsgevonden hebben we de jaarnota gecorrigeerd. Dit gaat over de periode 12 november 2010 tot en met 23 november 2012. Graag informeer ik je over het openstaande bedrag.
Omdat de meterwissel niet verwerkt was in onze administratie hebben we het verbruik over bovenstaande periode moeten aanpassen. Met de juiste meterstanden en het juiste verbruik hebben we een nieuwe jaarnota gemaakt. Het bedrag van deze nota is € 1242,78.
Je kan deze jaarnota inzien in Mijn energiedirect.nl. Wanneer je een betalingsregeling voor dit bedrag wil treffen, kan je ons dit laten weten in een reactie op deze e-mail.
Ik hoop dat ik je op deze manier voldoende informatie heb kunnen geven. Mocht je nog vragen hebben, horen we het graag.
Ik wens je een hele fijne dag toe.
Meer informatie
Als je vragen hebt, dan stel je deze makkelijk door te reageren op deze e-mail. Heb je liever telefonisch contact, neem dan contact op met één van onze klantadviseurs op het telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag verder.
Desired solution:
Als energie direct de vordering met 50% zou verlagen en mijn dochter uitstel geeft van betaling totdat zij haar vakantiegeld ontvangt, want door een fout van hun kant is dit zover kunnen komen.
Zelfs voor het aanvragen van een betalingsregeling moet zij 25 euro betalen, dit is toch wel heel erg zeg, dit is een bedrijf die over lijken gaat.