Complaint: bankstel niet volgens afspraak geleverd

user-148926 on 16 December 2012 about Woonsquare in category Woonwarenhuizen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Klacht bankstel incompleet afgeleverd

Op 14-08-2010 hebben wij een bankstel gekocht bij woonsquare in Oss.
Bij dit bankstel hebben wij een losse hocker besteld van 60×80 cm. (=gelijke diepte bankstel)
Vervolgens is de afspraak gemaakt dit bankstel +hocker te leveren uiterlijk voor de kerst 2010.
Vervolgens heb ik 500 euro aanbetaald.
Ca 1 week later werd ik gebeld door een medewerker van het filiaal in Oss, dat de hocker alleen geleverd kon worden in de maat 60 x 60 cm of 90 x 90 cm.
Daar dit in tegenstelling was van wat mij was beloofd in de winkel, heb ik gezegd dat dan wat mij betreft alles niet doorging en dat ik de bestelling wilde annuleren.
Daarop kreeg ik als antwoord, dat hij nogmaals zou informeren of de bestelling 60 x 80 cm toch mogelijk zou zijn.
Weer enkele dagen later kreeg ik een telefoontje dat alles opgelost zou worden en dat de hocker toch geleverd zou worden in 60×80 cm.
Ik heb daarop gereageerd dat dat prima was, maar dat ik het bankstel echt niet hoefde als de hocker niet in de afgesproken maat geleverd zou worden.
Daar hoefde ik me geen zorgen over te maken, alles was geregeld

Wat blijkt, net voor kerst wordt de bank geleverd en uitgepakt.
Tot mijn stomme verbazing zit daar een hocker bij van 60×60 cm.
Ik voelde me behoorlijk voor de gek gehouden, zeker na de 2 eerder genoemde telefoontjes.
Nadat de heren welke het bankstel afleverde gebeld hadden met woonsquare, kreeg ik te horen dat ik alles maar moest betalen en dat er een bedrag in mindering gebracht zou worden voor de hocker.
Je voelt al wel aan dat ik daar niets voor voelde, en er weinig vertrouwen in had dat de hocker van 60×80 cm nog ooit zou komen.
Na een flinke discussie met een manager uit rijen, is uiteindelijk overeengekomen dat ik 1000 euro zou inhouden, en deze zou betalen bij aflevering van de hocker.
Op dat moment had ik er zo weinig vertrouwen in dat ik eigenlijk het liefst alsnog de zaak in zijn geheel geannuleerd had, en alles mee terug had laten nemen.
Tevens werd de afspraak gemaakt dat de nieuwe hocker geleverd zou worden binnen max 2 a 3 maanden, en dat ik hem anders niet meer hoefde te hebben.
Na enkele dagen werd ik gebeld dat de hocker helemaal niet leverbaar was in de maten 60×80 cm.
Hierop heb ik uitgelegd wat er aan de hand was en wat eerder afgesproken was.
Deze juffrouw zou alsnog gaan kijken wat de mogelijkheden waren
Vervolgens ben ik enkele keren gebeld in de maanden daarna of ik thuis de maten van mijn bankstel wilde opnemen en door wilde geven, zodat hun de hocker eventueel elders konden laten maken met het leer van woonsquare.
Ik heb daarop geantwoord dat ik dit liever niet deed, omdat wanneer de maten later niet goed zouden zijn, dit mijn verantwoordelijkheid zou zijn.
Ik heb het advies gegeven om in de winkel in Oss de maten op te nemen.
Hierop kreeg ik als antwoord dat de bankstellen met de hand gemaakt werden, en er dus verschil kon zitten in het ene en het andere bankstel.
Hierop heb ik het advies gegeven om het bankstel bij mij thuis op te komen meten.
Vervolgens werd het maart(uiterste leverdatum) april, mei , juni, en juli.
Pas 19 juli kreeg ik toen een berichtje dat mijn bestelde hocker binnen was. Daar ik dit absoluut niet meer verwacht had, Er was immers niemand geweest om bij mij de maten van de bank op te meten, had ik ondertussen een andere bijpassende oplossing gezocht.
Ik heb daarom dan ook aangegeven dat ik de hocker niet meer wenste te ontvangen, en dat ook met de manager in rijen was afgesproken deze te leveren binnen 3 maanden na december.
Vervolgens krijg ik in mei van 2012 een schrijven thuis dat er nog een bedrag openstaat van 715,07 ivm de annulering van mijn bestelde hocker.
Wel deelde ze mede dat ze voor de annulering geen kosten in rekening gebracht hadden.
Hierop heb ik de dag erop gebeld met de afdeling juridische zaken en incasso van Woonsquare.
Ik heb daar de kans gekregen om eens uit te leggen hoe eea werkelijk gelopen was.
Ik dacht dat de betreffende persoon wat begrip had voor de situatie, en zij beloofde mij een en ander eens uit te zoeken, en mij binnen een week terug te bellen .
Dit telefoontje moet ik nog krijgen.
Afgelopen zaterdag kreeg ik wederom een schrijven thuis, met daarin hetzelfde verhaal als in mei.
Hierop heb ik weer 2 keer gebeld met de betreffende afdeling.
Beide keren zou ik dezelfde dag teruggebeld worden door de betreffende persoon. dit is tot dusver niet gebeurd.
Samengevat een vervelende zaak, waarvan ik als ik dit allemaal geweten had, het bankstel gewoon had moeten weigeren toen het geleverd werd.
Uiteindelijk zit ik met een incompleet bankstel en woonsquare doet net of er niets aan de hand is, en de schuld volledig bij mij ligt.

Wie kan mij een advies geven? Hoe lossen we dit op?

Henk

Desired solution:

Ik heb toen afgesproken dat ze de hocker van 60x80 binnen 2 a3 maanden zouden leveren en daarvoor 1000 euro had ingehouden.Ik had immers al 4 maanden levertijd achter de rug.
Ook heb ik toen afgesproken dat ik hem later niet meer wilde hebben, en dat ik de 1000 euro dan inhield voor het niet nakomen van de afspraken.
Hierop werd mij verteld dat dat geen probleem was en dat de hocker op korte termijn geleverd zou worden
Door de gebrekkige interne communicatie bij woonsquare loopt er vanalles mis, waarvan ik als klant de dupe wordt.
Ik ben bereid om 250 euro nog te betalen, maar niet het resterende bedrag.

All complaints of