Complaint: Geen factuur ontvangen, maar wel overdracht naar incassobureau

user-149145 on 17 December 2012 about Fa-Med B.V. in category Incassobureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Van mijn tandarts begreep ik dat alle lopende behandelingen van ons gezin zijn geannuleerd omdat er niet betaalde rekeningen liggen bij FAMed en hun incassobureau Credios. Heb aan de tandarts uitlegd dat ik geen enkele factuur heb ontvangen, geen herinneringen en zeker geen aangetekende brief, waarin FAMed mij de kans geeft alsnog te betalen voordat overdracht gaat plaatsvinden aan het incassobureau. Ben inmiddels al via e-mail met FAMed bezig de zaak op te lossen door de originele rekeningen op te vragen. Moeten ze mij sturen, heb ik recht op, zeker voor een juiste boekhouding. Maar hier wil men niet aan meewerken, want ze zijn al overgedragen aan Credios en ik moet het maar met hen regelen. Heb m.b.t. post al een klacht ingediend bij TNT, maar hun oplossing (huur maar een Postbus) kost ook extra geld, terwijl ik vind dat hun medewerkers gewoon hun werk moeten doen. Wel krijg ik nog de facturen die zij nog in beheer hebben, maar ook hier zitten inmiddels al incassokosten op. Sorry hoor, maar ik heb echt geen factuur ontvangen en wil echt gewoon aan mijn betalingsverplichting voldoen, alleen zonder alle incassokosten ed. Ik weet niet eens hoe hoog het bedrag is dat openstaat. Ik weet ook niet hoe het NL Recht werkt, maar volgens mij sta ik nog steeds in mijn recht als ik mijn betalingen doe aan FaMed.

Desired solution:

Alle originele facturen per aangetekende post ontvangen. Alle administratie- en incassokosten en evt. overdrachts-kosten aan Credios kwijtschelden. Zodat ik alleen die kosten hoef te betalen, die de tandarts werkelijk heeft gemaakt. Evt. met een schappelijke betalingsregeling. Daarnaast wil ik ook niet meer op de belachelijkste tijden (tja soms zelfs 's avonds na 21:00 uur) door een bandje worden gebeld. Ik neem dan niet eens meer op.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Fa-Med B.V.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Fa-Med B.V.

All complaints of