Offered solution:
Beste wilfried2,
Payinfo is een initiatief van KPN(Hi), T-Mobile en Vodafone. Alle aanbieders van ringtones, spelletjes, sms-diensten etc. die iets verkopen aan klanten van deze operators zijn verplicht deze te vermelden op de website payinfo.nl.
Hiermee voorkomen KPN en Hi dat je als klant moet informeren bij iedere individuele aanbieder van mobiele diensten (waar er duizenden van zijn), maar heb je één centraal overzicht. Superhandig dus! Je vindt de kosten van de door jouw bestelde diensten terug onder het kopje 'www.payinfo.nl' op je rekening. Voor een specificatie van de door jou aangeschafte diensten kun je met je mobiele telefoon surfen naar www.payinfo.nl. Op de website kan je dan dus altijd even kijken wat het precies was.
In het kort komt het erop neer dat u geabonneerd bent op een mobiele dienst/product. Mogelijk kan het zijn dat u dagelijks uw horoscoop ontvangt of misschien leuke moppen.
Let op! Je kan met je mobiele telefoon naar payinfo.nl gaan. Ga je er via je vaste pc heen, dan wordt er daar uitgelegd dat je met je mobiel naar de website moet gaan. Via je mobiel wordt je als klant van één van de Nederlandse operators meestal direct herkend en kan je gelijk naar je overzicht. In sommige gevallen zul je jezelf even kenbaar moeten maken door je identiteit met een Sms’je te bevestigen.
Helaas kan ik dit niet voor u stopzetten. De dienst waarvoor u betaalt neemt u niet bij KPN af. KPN fungeert via payinfo.nl als tussenpersoon.
Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Ivette
KPN Webcare Specialist