My complaint:
Op 10 oktober heb ik via een groupondeal bij Visco Medical
een topdekmatras gekocht voor 149 euro. Die werd geleverd zonder (btw) bon. Omdat ik de matras gekocht heb voor onze B&B wil ik graag een btw bon ontvangen voor de omzetbelasting.
Aanvankelijk werd er op mijn (herhaalde) emailverzoek door Visco medical niet gereageed. Groupon verwees alleen terug naar Visco medical. Inmiddels heb ik met beide bedrijven bij herhaling emailcontact en telefonisch contact gehad.
Visco medical wil geen bon afgeven omdat zij niet de volledige 149 euro van Groupon niet ontvangen. Ook voor het deel dat zij wel ontvangen krijg ik geen bon met als argument dat ik aan Groupon heb betaald en niet aan hen, zodat Groupon de bon moet afgeven. Groupon zegt dat de leverancier dat moet doen.
Ik heb beiden aangegeven dat ik me van het kastje naar de muur gestuurd voel en dat ik ze verzoek hier samen uit te komen (het is immers aan hen om hier duidedelijke afspraken over te hebben) en een voor klanten heldere stelling in te nemen over hoe om te gaan met het verstrekken van een btw bon. Anders zou er m.i. aangeven moeten worden dat er geen btw bonnen verstrekt worden zodat zakelijke klanten een eerlijke afweging kunnen maken.
Samenvattend:
Het gaat om de aankoop van een topdekmatras bij Visco Medical via Groupon (grouponcode 0010017QVS) van € 149
Viscomedical zegt
1. van mening te zijn dat degene die de betaling ontvangt de btw bon zou moeten afgeven
2. zelf niet de volledige € 149 te ontvangen en dus daar geen bon voor te willen afgeven
Groupon is de mening toegedaan
1. dat de leverancier verantwoordelijk is voor de btw bon
Desired solution:
Ik wil een btw bon ontvangen.
In afwachting van uw antwoord/advies,
met vriendelijke groet,
Anjo Brand
Bed&Breakfast De Verbinderij
anjobrand @online.nl
0524 795054