Complaint: onjuiste eindafrekening jaarnota

user-152016 on 08 January 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ons verhaal:
wij zijn abonnee geweest van maart 2011 tot maart 2012. Abonnee gedurene de periode van 1 jaar. Maandelijks betaalden wij 150 euro, uiteindelijk een eindafrekening waarvoor we 1800 euro moeten bijbetalen.
dit lijkt ons toch niet mogelijk. zeker omdat wij netjes onze meterstanden hebben doorgegeven.

voor energiedirect waren we abonnee van de nederlandse energiemaatschappij. hier hebben we de eindstanden gekregen per februari 2011.
zie bijgevoegd mailtje:

Geachte heer/mevrouw,

U heeft de volgende meterstand(en) doorgegeven via de internetsite van NLEnergie:

Leveringsadres:
Julianastraat 6
3297CE PUTTERSHOEK

Elektriciteit I 39228

Elektriciteit II 75612

Gas 48663

Opnamedatum: 07-02-2011
Bedankt voor het doorgeven van uw meterstand(en).
Met vriendelijke groet,
De Nederlandse Energie Maatschappij
Website: http://www.nlenergie.nl

Wij krijgen 6 november 2012 van jullie bericht met het volgende:
De meterstanden op datum: 07-03-2012
Stroom, meternummer 230430
Telwerk hoog: 36819 kWh
Telwerk laag: 74657 kWh

Dit kan natuurlijk nooit correct zijn dan. zeker niet aangezien wij als volgt hebben gereageerd op jullie email:

From: dennisgroenenberg@hotmail.com
To: klantenservice@energiedirect.nl
Subject: RE: Geef je meterstanden door
Date: Wed, 9 Mar 2011 10:14:29 +0000

Goedemorgen,

hierbij de meterstanden zoals wij ze van onze vorige leverancier hebben doorgekregen.

Elektriciteit I 39228

Elektriciteit II 75612

Gas 48663

met vriendelijke groet,

Dennis Groenenberg

——————————————————————————–
From: geenantwoord@energiedirect.nl
To: dennisgroenenberg@hotmail.com
Subject: Geef je meterstanden door
Date: Sat, 5 Mar 2011 05:31:58 +0100

——————————————————————————–

D Groenenberg
Julianastraat 6
3297 CE PUTTERSHOEK
Beste klant,

We hebben je op 02 maart gevraagd je meterstanden door te geven om je overstap op het onderstaande adres goed af te ronden. Helaas hebben we deze nog niet ontvangen. Geef daarom snel en veilig je meterstanden en oude voorschotbedrag door in Mijn energie:direct.
Regel het online
Ga naar het online meterstandenformulier en geef de meterstanden van je product(en) door.
Adres Product Datum
JULIANASTRAAT 6 gas voor 12 maart
JULIANASTRAAT 6 stroom voor 12 maart
Geef door
Volgende stap
Na de start van je levering, ontvang je een e-mail met meer uitleg over betalen bij energie:direct.

Met vriendelijke groet,
Energie:direct
Wim Boonen
Directeur

WIJ GAAN ER VANUIT DAT ALS WIJ DUS DE JUISTE METERSTANDEN DOORGEVEN EN ZELFS ONTVANGSTBEVESTIGINGEN ONTVANGEN DAT DIT CORRECT WORD OPGENOMEN IN DE ADMINISTRATIE DUS OOK OP EEN JUISTE MANIER WORDT AFGEHANDELD. WIJ HEBBEN INMIDDELS CONTACT GEHAD MET ONZE JURIST EN ZIJ GEVEN AAN DAT WIJ HIERMEE KUNNEN BEWIJZEN DAT DE FOUT IN DEZE NIET BIJ ONS LIGT EN WIJ VRAGEN EEN NADERE UITLEG WEGENS WANPRESTATIE/SCHENDING VAN ZORGPLICHTEN. IN EEN GERECHTERLIJKE PROCEDURE MOGEN WIJ ZELFS ONZE SCHADE OF ZELFS EEN ZELFSTANDIGE TEGENEIS VORDEREN. WIJ HOPEN DAT HET ZOVER NIET HOEFT TE KOMEN. WE BEGRIJPEN DAT FOUTEN MENSELIJK ZIJN MAAR HET LIJKT ONS DAN OOK FAIR DAT WIJ ALS KLANT DAAR NIET DE DUPE VAN HOEVEN TE WORDEN EN GAAN ER VANUIT DAT U MET EEN GEPASTE OPLOSSING KOMT IN DEZE.

Maar goed enkele emails / belletjes verder nog steeds geen enkele reactie ontvangen.

Desired solution:

een correctie van de eindafrekening dus geen terugbetaling van 1.800 euro.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste Dennis, Naar aanleiding van je klacht heb ik je vandaag geprobeerd te bellen. Helaas kreeg ik geen gehoor op het telefoonnummer 06-*****914. Zou je in een e-mail aan onlineservice@energiedirect.nl aan kunnen geven wanneer ik je telefonisch kan bereiken. Graag wil ik samen met je op zoek gaan naar een oplossing voor je klacht. Groetjes, Ralf van energiedirect.nl

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Dennis,

Je hebt telefonisch contact gehad met mijn collega. We hebben voor je nagevraagd of de meterstanden bij de NEM gelijk zijn aan de beginstanden waar wij mee gestart zijn. De eindstanden hebben doorgekregen van de netbeheerder en dienen we te hanteren. Mijn collega heeft je ook uitgelegd dat als we de nota aanpassen je het bedrag alsnog bij een andere leverancier moet betalen.

Er is een betalingsregeling getroffen voor het openstaande bedrag.

Groetjes,
Ralf van energiedirect.nl

All complaints of