My complaint:
Al maanden heb ik zeer divers internet. Ik betaal voor een internetaansluiting van 30 mb/s download. Ik download met 3,5 mb/s via de kabel. Dit is prima.
Maar het internet hier in IJsselstein van Caiway is een wangedrocht!! 2 e-mails later, vele telefoontjes en minimaal 10 directe twitterberichten is nog steeds niks opgelost.
Ik zal eerlijk zijn: ik denk dat de oplossing er wellicht geeneens is. Mijn internet connectie is bijvoorbeeld maandag perfect, dinsdag valt internet er de hele dag uit, woensdag is internet de halve dag perfect, maar de rest van de dag krijg ik ineens enorme laggspikes/MS waardoor een simpele internetpagina openen al ruim 2 minuten kost. Vooral deze “spikes” gebeuren enorm vaak en ik lees ook op forums dat dit bij veel mensen in ijsselstein tegenwoordig de orde van de dag is.
Bellen met Caiway leverd niks op. Het enige wat ze zeggen is: “speedtest.net zegt dat alles in orde is” of “reset je router maar even”. Kijk ik ben geen wizzkid, maar ik heb al het mogelijke gedaan, maar het probleem is niet verholpen.
Ik hoop dat wij snel een andere aanbieder op de kabel krijgen want voor mij is dat een no-brainer. Ik ben weg bij Caiway zodra ik ook maar kan overstappen!
Desired solution:
Er is geen oplossing die Caiway kan bieden. Ze hebben allang bewezen dat ze totaal geen zicht hebben op de problemen die zich voordoen op hun eigen netwerk. Ik vraag me uberhaubt af of ze begrijpen wat latency problemen zijn. Benamingen als Laggspikes en ms worden niet verholpen terwijl hun twitter vol staat met klachten.
Wat ook grappig is: moet je eens kijken naar de reacties van de afgelopen jaren van Caiway op grote probleemsitutaties omtrend tv en internet. Elke keer hetzelfde antwoord: "Door een algemene storing bla bla bla" storing dit, storing zo...
Ik vraag me dan af: ik neem aan dat men werknemers heeft die het signaal waarborgen en dat er backups zijn gemaakt op het moment dat een signaal veranderd? De laatste paar maanden komt op mij over alsof Caiway elke keer opereerd aan de achterzijde van het probleem, ipv het probleem probeerd aan te pakken.
Kortom: mensen mocht je nog twijfelen over een internet aanbieder, neem aub KPN indien mogelijk. Als ik gebruik had kunnen maken van hun service dan had ik dat gedaan. Helaas zijn wij in IJsselstein voorlopig de lul met Caiway!
Bedankt voor uw tijd.