Offered solution:
Beste Anteunio,
Naar aanleiding van uw klacht heb ik gelijk het systeem erbij gepakt om de snelheid te controleren.
Uit het systeem is gebleken dat de snelheid inderdaad niet geheel in orde is.
De lijn voldoet niet aan de gestelde kwaliteitseisen. Een oorzaak hiervan kan een probleem in de bekabeling zijn.
Het is daarom voor u ook raadzaam om de bekabeling na te kijken.
Het is belangrijk om de splitter, mocht deze nog aanwezig zijn, te verwijderen. Daarnaast is het belangrijk dat de kabel aangesloten wordt op het IS/RA punt. Dit is de hoofdaansluiting bij u in huis.
Soms wordt het IS/RA punt door gelust naar een andere wandcontactdoos. Dit is dus niet de bedoeling. Verder raad ik u aan de kabel naar het modem niet langer te laten zijn dan 2 meter. De kabel, die maximaal 2 meter lang mag zijn, dient rond te zijn. Een platte telefoonkabel zal het signaal namelijk niet bevorderen.
Wanneer de bekabeling helemaal juist is aangesloten, zal de centrale opnieuw proberen om op een hogere snelheid in te trainen. Enkel op deze manier kan de snelheid verder omhoog.
Daarnaast levert KPN tot snelheden. Wij garanderen bij het afsluiten van het Instap abonnement nooit een verbinding van 8 Mb/s.
Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Ivette
KPN Webcare Specialist