Complaint: heb jarenlang iedere maand de rekening betaald heb zelfs vorig jaar terug gekregen van gas en stroom, en nu willen ze mij laten op draaien met dit bedrag..

user-531 on 14 September 2009 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Uw vraag met referentie: [#849944]‏
Van: Energie:direct (Klantenservice@energiedirect.nl)
Verzonden: vrijdag 11 september 2009 14:19:42
Aan: sandra71_5@hotmail.com
Geachte mevrouw Van Voorst,

Naar aanleiding van het telefonisch contact op donderdag 30 juli 2009 bericht ik u het volgende.

U heeft aangegeven dat de jaarnota niet klopt. Ik heb uw gegevens opgezocht in onze administratie en het landelijk meetsysteem van uw netbeheerder. Hieruit is gebleken dat de gehanteerde meterstanden van zowel de beginstand als de eindstand werkelijk opgenomen zijn. Om een extra controle te kunnen uitvoeren heb ik contact opgenomen met uw netbeheerder Enexis. Uw netbeheerder heeft bevestigd dat de meterstanden juist zijn. Uw nota klopt.

Uw netbeheerder Enexis heeft energie:direct een te laag verbruik doorgegeven ten tijden van uw aanmelding als klant van energie:direct. Hierdoor is uw voorschotbedrag van energie:direct te laag ingezet ten opzichte van uw verbruik. U heeft te weinig betaald gedurende het jaar dat u klant bent bij energie:direct. U wordt nu afgerekend op uw werkelijk verbruik. Uw nota klopt.

Ik heb het bedrag van 9.573,47 euro weer vrijgegeven. Hier komt het nieuwe voorschotbedrag van juli 2009 bij. Het totale bedrag komt hierdoor op 10.492,47 euro. Heden verzoek ik u het factuurbedrag van 10.492,47 euro per omgaande over te maken naar rekeningnummer 62.96.39.183, onder vermelding van uw klantnummer 392832. Indien u het bedrag niet ineens kunt voldoen kan ik u hiervoor een betalingsregeling aanbieden. Wanneer u hier graag gebruik van wenst te maken kunt u dit kenbaar maken middels een reactie op deze e-mail.

Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog vragen heeft over dit bericht verzoek ik u te verwijzen naar referentienummer 849944.

Met vriendelijke groet,
Energie:direct
Klantadvies
www.energiedirect.nl

Message from

14 years ago - Dit meen je niet, in 1 jaar meer als 10.000 euro verbruiken?????? Iedereen kan toch nagaan dat dit niet kan!!!!!!!! Wat nu?

Message from

14 years ago - Ja dat is ook weer zoiets ,jij moet bewijzen dat je het niet verbruikt hebt,maar ze kunnen toch wel nagaan dat dit niet klopt. Wij denken normaal na,maar de medewerkers van ED en andere maatschappijen niet ,volgens mij hebben ze gewoon standaardantwoorden voor zich liggen en als je ze een vraag stelt rolt er een antwoord uit ,al leg je het 100 keer uit ze luisteren toch niet,want alles kan hoor in hun ogen.Ik vind het heel erg dat dit soort dingen gebeuren en ik wou er zelf wel graag wat aan doen,maar zelfs hulpinstanties weten niet eens wat ze moeten.IK heb al van alles ingeschakeld,maar niemand kan mij helpen,ik vind dit ongelovelijk.Ik kan er zo langzamerhand wel een boek over schrijven.Ik hoop echt dat hier wat aan gedaan wordt en ik wens je heel veel sterkte en geduld . Vriendelijke groet, Sylvia

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Sinds kort ben ik gestart met het online helpen van klanten met klachten over energie:direct. Op deze website kwam ik je klacht tegen.
Uit onze gegevens blijkt dat je inderdaad een enorm bedrag moet betalen aan energie:direct. De e-mail zoals mijn collega je deze heeft gestuurd is dan ook naar waarheid geschreven. Ik begrijp dat dit een enorme teleurstelling zal zijn en dat je hier niet op hebt gerekend. Helaas kan ik in deze situatie, gezien de huidige status van je klacht, niets voor je betekenen.
Mocht je in de toekomst nog wel tips hebben voor energie:direct, of ergens anders hulp voor nodig hebben dan kun je dit aangeven via onlineservice@energiedirect.nl.
Jochem van energie:direct

All complaints of