Complaint: niet meer van deze tijd

user-157060 on 30 January 2013 about Ista in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Onze dochter heeft iedervjaar weer onverklaarbaar hoge afrekingen ..De woning is niet goedgeisoleerd dat is per jaar al snel 600 euro meer aan stookkosten dat is de verhuurder aan te rekenen.
Echter nota’s van 3600 euro voor een flatje in Den Haag..???
de nota’s en! berekeningsmethodieken van ISTa zijn ondoorzichtig. Niet meer vandeze tijd.
ISTA werkt met meetapparatuur die niet voldoet aan de metrologie wet. Meters zijn ook niet te ijken.
ISTA staat niet onder enige toezichthouder.
ISTA hanteert allerhande factoren die een nota wel tot meer dan 60% kunnen verhogen. Er is geen enkele aansluiting te vinden met verbruiken van gelijke woningen ware deze afgerekend door een regulier energiebedrijf.
Ook de door het NIBUD samengestelde verbruiksoverzichten mbt energie voor diverse type woningen zijn totaal niet aan te sluiten op nota’s van ISTA

Desired solution:

Reken af wat je meet en niet meer geen factoren!
Stle toch eens dat uw energiebedrijf zegt: U heeft 1800 m3 gas verbruikt volgens de meter maar ja ...uw verwarmingsblat in uw woonkamer die wordt wat minder snel warm als die in uw slaapkameer dus wij herzien dat verbruik met 600m3 dus 2400m3 en omdat u boven een ander woont krijgt u van die mensen ook warmte dus dat zou u eigenlijk moeten betalen dus 600m3 erbij 3200

Ik den dat u heeeeeeel snel zou overstappen! Helaas kunnen consumenten die van ISTA afhangen niet overstappen.

ISTA moet voldoen aan het NMDA beginsel !

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Ista about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Ista to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Ista

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Ista

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Ista posted

Ista

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

voor vragen verwezen naar klacht@istanederland.nl

All complaints of