Complaint: Waardeloos bedrijf

user-157125 on 30 January 2013 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik ben zeer verrast en verbaasd door de waardeloze houding van Simyo. Het lijkt dat ze het erom doen om het hun klanten moeilijk te maken! ALTIJD 15-20 minuten wachten om iemand aan de lijn te krijgen (ivm onverwachte drukte blablabla).

Ik bel veel, zo’n 300-500 euro per maand (terwijl ik een all in one 1250 min bundel heb van 35 euro). Ik ben al enkele malen afgesloten geweest, terwijl ik altijd mijn rekening op tijd betaald heb (is ook niet moelijk wanneer het op automatisch incasso gaat Maar ik ben afgesloten geweest omdat ik een zogenaamd ‘hoogverbruik’ had. Terwijl je hiermee juist zorgt voor OMZET bij Simyo, straffen ze je af, door de complete lijn uit de lucht te halen, dus geen voicemail meer, geen inkomende gesprekken (binnen nederland), NIETS.

Het komt zo slecht over als mensen je proberen te bereiken en je nummer lijkt niet te bestaan, TELL ME WHY? Nu komt het ergste nog: Ik moest de helft van het tot dan toe verbruikte bedrag betalen (ruim 200 euro) om aangesloten te worden. Nu heb ik dit direct gedaan (best lastig als je op een eiland aan de andere kant van de wereld zit, zonder bankdecoder) , netjes betalingsbewijs doorgemaild (heb familie lid kunnen laten betalen die me kon helpen vanuit NL) . Klanten service gebeld (na 15 min in de wacht) en ze gaven aan binnen 30 minuten alles te regelen. Nu na 2 uur weer gebeld (20 minuten in de wacht) en gevraagd waarom ik nog steeds niet kon bellen! Nu zei de dame: we kunnen niet lezen op de afschrift of het wel vanaf jouw bankrekening overgemaakt is of van een andere, dus als je het nog een keer wilt sturen met je bankrekening erop, dan kunnen we je weer aansluiten! Waar gaat dit over? Omdat ik in Thailand zit momenteel, en bellen 2,50 euro per minuut kost (!!!) heb ik door al het ‘gewacht’ al bijna 100 euro verbeld.. In een thaise telefooncel met 35 graden.

Nu komt het grappige:

Ik heb een tweede sim kaart van dit waardeloze bedrijf, die ik niet/nauwelijks gebruik. Nu had ik als test eens die rekening van 45 euro niet betaald. Dan gebeurt er NIETS! ik ontvang een herinnering (maar kan blijven bellen, alles doet het gewoon), een tweede herinnering (kan blijven bellen), een aanmaning (alleen uitgaande gesprekken afgesloten, maar kan gewoon gebeld worden nog) en dan een IMNederland incasso brief.. EINDELIJK afgesloten.

Leg mij nu eens uit waar hier de logica in zit. Goed bellende en betalende klanten afsluiten omdat ze teveel bellen, en wanbetalers pas na 8 weken afsluiten? Ik snap het niet. #Frustrerend

1 gedachte schiet me te binnen: het type abbonement bestaat niet meer omdat ze er te weinig aan verdienen waarschijnlijk. Zouden ze zich zo slecht gedragen naar hun klanten toe om ervoor te zorgen dat ze zelf het abbonement opzeggen, omdat dit de enigste manier is van ze af te komen?

Graag jullie reacties…

Robert

Desired solution:

Ivm Hoogverbruik afsluiten is prima, maar dan alleen uitgaande gesprekken (en wanneer je in het buitenland bent, ook voor binnenkomende gesprekken, anders verbruik je nogsteeds) Maar altijd met een werkende voicemail aan! Niet zoals nu compleet afsluiten, en dat met een niet werkende mobiel moet proberen de klanten service te bereiken (met hun standaard wachtijd van minimaal 15 minuten_

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Simyo

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Simyo about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Simyo to pickup complaint

All complaints of