Complaint: Belcompany slechte service

user-718 on 21 September 2009 about Belcompany in category Telecomwinkels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb nu ruim een jaar een Nokia N82 in mijn bezit aangeschaft bij de verkopende partij Belcompany. De keuze voor zo een grote organisatie als belcompany was voor mij de service en dienstverlening. Nu ruim na een jaar is dit dus het tegenover gestelde. Belcompany doet weinig voor hun klanten en verschuilen zich alleen maar achter de derde partij . Mijn telefoon heb ik vandaag voor de 5 de keer , jawel je leest het goed voor de 5de keer opgestuurd ter reparatie. Het begon de eerste keer als een gewone software update, echter is de nokia erna niet meer in de goede staat geweest. Toen de nokia terug was bij het filiaal van belcompany in wijchen gaf men aan “ik heb de hele week het toestel getest” en doet het weer naar behoren. Bij terplaatse inschakelen heeft de telefoon de klacht gewoon nog en start niet verder door. Getest ??? jaja met de ogen dicht zeker. Het vervelende is dat men zich achter de derde partij verschuild namelijk de reparatiedienst. Men geeft aan dat hun het ook niet snappen dat ze iets niet goed repararen. Vreemde reactie toch ? Belcompany kiest hun reparatiedienst zorgvuldig uit toch ? en zouden ze niet achter hun keuze moeten staan ? Nee, de klant krijgt gelijk dat men niet goed repararen, maar ondertussen bied men geen oplossing. De schade die ik extra tot nu toe gelopen heb = 5 maanden geen internet kunnen gebruiken terwijl de abbonement a 9,95 in de maand wel doorlopen. Een nieuwe sim kaart heb ik moeten aanschaffen gezien het toestel deze beschadigd had a 17 euro . Een sd kaartje die doorgebroken is na boosheid van de 4xde dat telefoon defect was. En dan praat ik nog geneens over de indirecte kosten, omdat je steeds maar weer naar het filiaal moet.

Ik heb ondertussen ook een contact formulier bij nokia ingevuld met deze klacht en hoop dat hun ook iets kunnen doen om hun merk hoog te houden, want ja horen we niet steeds vaker klachten over nokia ??

Ik ga proberen om deze schade te verhalen en in ieder geval een nieuw toestel te krijgen, hebben jullie nog tips indeze ?

Ik in ieder geval wel 1 tip voor jullie. Kijk verder dan de prijzen van belcompany, want hun service en reparatie dienst zijn door en door slecht.

Comment by poster of the complaint

15 years ago - Het verhaal word nog gecompliceerder. Nokia heeft netkes een reactie gegeven met 1x software update 2x reparatie en 1x een nieuwe aanbirding van een reparatie. Dit is dus 4x , echter is mijn telefoon al 5x weg gegaan . Dus waar zit de fout ??? .. Besodemieterd Belcompany de boel ? Of is het de reparatie dienst ? en waarom word dit gedaan ? Ik weet in ieder geval wel dat ik nooit meer iets aanschaf via een tussenhandelaar, want je wordt besodemieterd waar je bij staat. belcompany is voor mij omgedoopt tot helcompany

Comment by poster of the complaint

14 years ago - En dan geeft belcompany ook nog een reactie waarvan ik sta te kijken. Als eerste geeft men aan dat er geen reparatiebonnen mee gestuurd zijn. Ik mag toch verwachten dat belcompany zo een "normale" RMA software heeft dat men alles kan terug halen wat een klant ingeleverd heeft. Schijnbaar dus niet. Verder geeft het hoofdkantoor van belcompany aan dat buiten de reparatiedienst een klacht niet kon ook het in de vestiging niet is geconstanteerd. Best vreemd als je tot 2x toe de telefoon in de winkel inschakelt ( met andere klanten erbij ) en het toestel het wederom niet doet. De medewerker vind het letterlijk ik citeer "Ja heel vervelend dat dit weer bij jou toestel gebeurd" . Hoe kan een hoofdkantoor dan in een schriftelijke mededeling doen dat het niet het geval is. Is bij navraag in de winkel het verhaal verdraait en heeft de winkel schuld ? Of is het hoofdkantoor een vies spelletje aan het spelen. Hoe dan ook... Belcompany besodemieterd de boel. Uiteraard ga ik hier tegenin want zo ga je niet met klanten om! Ook ga ik nogmaals benadrukken bij belcompany hoe het kan zijn dat er een reparatie mist.

Message from

14 years ago - Wat je natuurlijk niet moet vergeten is dat de hardware (het toestel) van Nokia is. Belcompany heeft hierdoor GEEN vrije keuze in reparatiecentra. Het is namelijk zo dat er een centra gekozen moet worden dat officieel Nokia partner is, omdat het centrum anders geen garantie bij Nokia kan claimen, hetgeen betekend dat Belcompany dan voor de de kosten zou opdraaien i.p.v Nokia. Daarbij is er geen enkele invloed op het reparatieproces. Wel is het zo dat er bij de meeste hardwareleveranciers SLA (Service Level Agreements) zijn. Je zou eens in het betreffende filiaal (of bij de klantenservice van Belcompany, als je dat liever hebt) kunnen vragen hou dit zit. Het is meestal mogelijk om na een X aantal reparatie's een claim in te dienen voor een nieuw toestel. Dit ligt compleet bij Nokia. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Enorm veel succes verder!

Message from Belcompany

14 years ago - Beste klant, Wij willen u graag helpen met het oplossen van uw klacht. Zou u contact willen opnemen met onze klantenservice op nummer: 0318-569852. Referentie: BC0911-743. Met vriendelijke groet, BelCompany

Message from Belcompany

14 years ago - Beste klant, Ik krijg geen terug koppeling van u op verzonden emails. Meld deze klacht af als opgelost. Mocht dit niet het geval zijn dan kunt u ons bellen. Wij hebben uw klacht geregistreerd onder BC0911-743. Met vriendelijke groet, BelCompany klantenservice

All complaints of