Complaint: NL Energie

de koude douche on 09 February 2013 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wij hebben afgelopen dinsdag 24.04.2012 middels een groepsveiling ons ingeschreven als nieuwe klant bij NL Energie. Wat schetst onze verbazing toen wij vandaag 27.04.2012 een schrijven kregen van eerdergenoemd bedrijf, dat er bij ons een verhoogd betalings- risico aanwezig zou zijn, en of wij als wij klant wilden worden even €180,00 (zijnde een waarborgsom) wilde storten. Dit betalingsrisico was i.o.v. NL Energie onderzocht door EDR Credit services. Met stomme verbazing hebben wij EDR gebeld waar men deze gegevens op baseerden; het antwoord was of u heeft een enorme betalingsachterstand aangaande rekeningen, of uw buurt komt niet zo goed uit de bus. Wij waren met stomheid geslagen, ten eerste hebben wij nergens geen betalingsachterstand, sterker wij staan zelfs nooit debet, onze buurt is er een om door een ringetje halen en de bewoners voor zover wij weten ook. Wij wonen al 30 jaar in deze fijne buurt met idem bewoners, en wat er achter hun deuren gebeurd, ook met betalingsachterstanden, daar hebben wij geen boodschap aan. Wat een discriminatie van NL Energie en EDR, ik ga deze klacht dan ook zeker aankaarten bij Nationale Ombudsman, want uit eerdere klachten en op diverse fora blijkt dat er meer mensen gedupeerd zijn door NL Energie en EDR. De arrogantie van deze 2 bedrijven spant de kroon. Wij hebben direct gebruik gemaakt van onze herroepingsplicht om dit flauwekul contract direct ongedaan te maken, wie wil er überhaupt nog klant worden bij dit walgelijke zooitje. Nog 2 maal een telefoontje gepleegd of men dit echt meende bij NL Energie, het enige antwoord is dit klopt, daar kunnen wij niets meer aan doen. Maar ondertussen, dit wordt je wel even in de schoenen geschoven. Het antwoord van EDR was dat als wij een herziening van dit onzin verhaal wilden, maar een brief moesten sturen aan EDR zodat ze onze zaak nog eens opnieuw konden bekijken. Wij zijn zeer benieuwd of de Nationale Ombudsman ons verhaal steunt en tevens hebben wij deze klacht ook doorgestuurd aan Tros Radar, en de Consumentenbond. Wij overwegen tevens om onze rechtsbijstandsverzekering in kennis te stellen wegens smaad.
Gewenste oplossing

Desired solution:

Dat deze 2 bedrijven op hun vingers worden getikt i.v.m. onheuse bejegening van een zogenaamde betalingsachterstand. Dit is een sterk staaltje van smaad.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to NLE to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

Message from NLE

11 years ago - Geachte heer/mevrouw, Wij verwijzen u naar onze eerdere reactie op 11 februari 2013. Wij adviseren u een herziening van de credit check aan te vragen bij EDR Credit services aan de hand van uw inkomensgegevens. EDR Credit Services kijkt dan alleen naar uw persoonlijke situatie. Het spijt ons dat wij u niet anders kunnen berichten. Zonder de credit check kunnen wij u geen energie contract aanbieden. Met vriendelijke groet, Team Klachtafhandeling Klantenservice NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Wij verwijzen u naar onze eerdere reactie op 11 februari 2013. Wij adviseren u een herziening van de credit check aan te vragen bij EDR Credit services aan de hand van uw inkomensgegevens. EDR Credit Services kijkt dan alleen naar uw persoonlijke situatie. Het spijt ons dat wij u niet anders kunnen berichten. Zonder de credit check kunnen wij u geen energie contract aanbieden.

Met vriendelijke groet,

Team Klachtafhandeling
Klantenservice NLE

All complaints of