Complaint: Nogmaals heropend Klacht EnergieDirect

user-32075 on 14 February 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 20 oktober brief binnen van energiedirect betreffende herinnering betaling energienota met factuurnummer 122320020942821 . Deze is betaald op 17 september 2012. Automatische incasso gaat niet en dus maak ik het bedrag elke keer tijdig over vóór genoemde datum in brief nl., 29 ste van de maand, in dit geval vóór 29 september 2012. Op 9 oktober ontvang ik een “Consumer incasso” van Intrum Justitia betreffende factuurnummer 122320020942821 die al is betaald op 17 september jl. ————————————– Zie hieronder een overzicht van de correspondentie: “Beste mevrouw , Je geeft aan geen AcceptEmail en acceptgiro te hebben ontvangen. Ook wil je weten wanneer de einddatum is van het contract. Hier licht ik je graag over in. Het is helaas niet mogelijk om de betaling voor je nota verder uit te stellen. Daarom stel ik voor om de gestorneerde voorschotbedragen van de maand juli en augustus met een totaalbedrag van 230 euro over te boeken. Dit kan je doen doormiddel van de AcceptEmail die je vandaag per e-mail ontvangt. Als je alsnog betaalt binnen de gestelde betalingstermijn voorkom je extra kosten. Ook voorkom je hiermee dat je betalingsregeling met Intrum Justitia komt te vervallen. Boek daarom het openstaande bedrag binnen de gestelde betalingstermijn over op bankrekeningnummer 62.96.39.183 ten name van ‘energiedirect.nl’ in Best. Vermeld bij de betaling je klantnummer en je notanummer. Voor de acceptgiro die je hoort te krijgen kan je contact opnemen met Intrum Justitia. Zij kunnen je daar verder mee helpen. Je wil graag weten wat de einddatum is van je contract. Deze loopt door tot 31 december 2013. We willen je graag goed van dienst zijn en kunnen een passend aanbod doen voor een nieuw contract als je dat aangeeft in een reactie op deze e-mail. Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wens je nog een fijne dag toe. Meer informatie Als je vragen hebt, dan stel je deze makkelijk door te reageren op deze e-mail. Heb je liever telefonisch contact, neem dan contact op met één van onze klantadviseurs op het telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag verder. Met vriendelijke groet, Energiedirect.nl*———————————- Geachte heer *, Dank voor uw bericht. Inmiddels heb ik een rekening per post ontvangen die al is overgemaakt. Ik heb echter maar 1 rekening ontvangen en geen twee. Staat er nog iets open, dan zou ik daarvan ook een rekening moeten hebben. Verder denk ik nog na over verlenging van het contract. Ik ga in iedere geval de voorwaarden doornemen, ook van andere aanbieders. Met vriendelijke groeten, ——————————————- Geachte klantenservice, Op 9 oktober heb een vordering van Intrum Justitia ontvangen over een betaling. Ik ben hier woedend over! Ik heb gevraagd waar de rekening bleef van evt openstaande posten! Op 17 september heb ik de laatste rekening voldaan: energiedirect.nl notanummer 122320020942821 kenmerk 519683 Staat er nog iets open, dan moet ik hiervan een rekening ontvangen. Op dit mailadres heb ik geen rekeningen meer ontvangen, maar daar is dan ook de papieren rekening voor voor het geval er iets misgaat. De rekening van Intrum Justitia betaal ik niet! Waardeloze communicatie en ik pik het niet! De 115,- zal op rekening van energiedirect worden overgemaakt zodar ik weet over welke nota het gaat! Het mailadres moet u wijzigen naar ……. Met vriendelijke groet, ——————————————– Beste mevrouw , Naar aanleiding van je e-mail waarin je aangeeft een vordering van Interim Justitia te hebben ontvangen, bericht ik je het volgende. Ik vind het vervelend voor je dat er niet gereageerd is op je vraag in verband met de openstaande kosten. Maar in dit geval is de vordering terecht omdat je als klant zelf verantwoordelijk bent voor de betalingen. We hebben je meerdere herinneringen per e-mail gestuurd. In deze e-mail kun je terugvinden wat het openstaande bedrag is geweest. Ik wil je verzoeken om het openstaande bedrag zo snel mogelijk te betalen om verdere kosten te besparen. Meer informatie Als je vragen hebt, dan stel je deze makkelijk door te reageren op deze e-mail. Heb je liever telefonisch contact, neem dan contact op met één van onze klantadviseurs op het telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag verder. Met vriendelijke groet, Energiedirect.nl *————————————— Ik heb dus al eerder gemeld geen emails meer van hen te hebben ontvangen en niet te kunnen inloggen. Op 17/10/2012 heeft energiedirect daarom een nieuw wachtwoord verstuurd. Geen rekeningen meer per post ontvangen en ook daarop heb ik ze tijdig gewezen. ————————————- Beste mevrouw , Naar aanleiding van je e-mail heb ik je telefonisch geprobeerd te bereiken. Helaas kreeg ik geen gehoor vandaar dat ik je per e-mail bericht. In je e-mail geef je aan dat je geen herinnering hebt ontvangen over een openstaand bedrag. Energiedirect.nl is een online energieleverancier en stuurt daarom geen correspondentie per post. Daarnaast is het zo dat de automatische incasso’s die zijn gestorneerd ook te zien zijn op je rekeningafschriften. Je geeft aan niets aan Intrum Justitia te gaan betalen. Op het moment dat er bij energiedirect.nl niets open staat wordt je betaling verrekend met het openstaande bedrag bij Intrum Justitia. Dit geldt alleen voor de hoofdsom. Op dit moment staat bij energiedirect.nl de voorschotnota van de maand september nog open. Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd en wens je nog een fijne dag toe. Meer informatie Als je vragen hebt, dan stel je deze makkelijk door te reageren op deze e-mail. Heb je liever telefonisch contact, neem dan contact op met één van onze klantadviseurs op het telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag verder. Met vriendelijke groet, Energiedirect.nl *———————————————- De factuur van juli en augustus waren tijdig overgemaakt. Er stond dus niets open en ook is er niets verrekend. Eerst stonden de maanden juli en augustus open volgens de heer El Aroussi en vervolgens zegt zijn collega dat alleen de maand september open staat. Ik heb ondertussen niets betaald voor de maanden juli en augustus, want er stond niets open! Er worden wél degelijk papieren nota’s verstuurd anders had ik deze niet ontvangen. Gaat er iets mis met de te ontvangen mails, dan moet er wel een papieren rekening worden verstuurd! Omdat er bij energiedirect een fout is gemaakt zoekt men naar een andere oplossing om mij toch te laten betalen voor de kosten van incasso. Alle betalingen zijn overgemaakt vóór de 29ste van de maand en incasso is dan ook onterecht. Ik betaal geen incasso en wil daar verder geen discussie over, omdat ik in mijn recht sta. Vandaag op 21 november 2012weer een brief binnen van Intrum Justitia met de dreiging dat ik er een deurwaarder op mij wordt afgestuurd met dagvaarding en dat ik vervolgens voor de rechter moet verschijnen. Let wel, de rekening was al betaald op 17 september en er viel niets meer te verrekenen. Energiedirect heeft overigens ook al een incassobureau ingeschakeld voor het extra bijbetalen. Als de energierekening hoger uitvalt dan ingeschat, wordt er meteen een incassobureau ingeschakeld. Het bedrag loopt daardoor behoorlijk op. Zelf de betaling regelen doen ze niet. Voor mij een goede reden om af te haken. Mijn contract zal zeker niet worden verlengd! Vriendelijk blijft de klantenservice wel, dat moet ik ze nageven, maar de waarheid moet wel gezegd worden en dat gebeurd dus niet. Men zoekt een reden om mij toch de onterechte incassokosten te laten betalen en dat gaat niet gebeuren. ———————————————— Op 21 november de volgende mail ontvangen van energiedirect: Beste klant, Naar aanleiding van je klacht heb ik geprobeerd je telefonisch te bereiken op het bij energiedirect.nl bekende telefoonnummer. Helaas zonder resultaat. We hebben je in september aangegeven dat we je op het bij energiedirect.nl bekende telefoonnummer niet konden bereiken en om een alternatief telefoonnummer gevraagd. Helaas tot op heden geen reactie gehad. Dit maakt het voor ons natuurlijk lastig om met je in contact te komen. Verder heb je in een eerdere e-mail aangegeven niet meer met energiedirect.nl in discussie te willen gaan. Dit spijt ons oprecht, we willen graag de mogelijkheid tot onderling overleg met je openhouden. Energiedirect.nl is een online energieleverancier en onze communicatie loopt voornamelijk via e-mail, internet en telefoon. Wanneer je van ons geen herinnering per e-mail hebt ontvangen, heb je als backup altijd nog Mijn energiedirect.nl waar je in kunt loggen en alle informatie over je contract en betalingen in kunt zien. Ik begrijp uit je klacht dat je je inloggegevens kwijt geraakt was. Dit is natuurlijk erg jammer. Je hebt ons van dit feit op 17-10-2012 op de hoogte gebracht. We hebben je toen direct een nieuw wachtwoord toegestuurd. Voor wat betreft je opmerking over de papieren nota’s wil ik je graag uitleggen dat wanneer je als klant ons belt met de vraag of we je een papieren nota toe kunnen sturen, zullen we dit uit service oogpunt graag voor je doen, het is echter niet onze reguliere werkwijze. Ik hoop dat we door de plaatsting van je klacht én mijn reactie erop de mogelijk tot discussie weer open kunnen zetten. Met vriendelijke groeten, ^* van energiedirect.nl ————————————— * zet er wijselijk geen achternaam bij… * 2 x mijn nummer gemaild. Hadden ze trouwens al. Maar zij belt dus niet! Krijg ik op het oude emailadres wéér een bericht en wel het volgende: Beste mevrouw, Het gaat erom dat de betaling tijdig bij energiedirect.nl op de rekening moet staan. Dit is helaas niet het geval geweest. Ik adviseer je om het openstaande bedrag te voldoen aan Intrum Justitia, de kosten zullen anders alleen maar oplopen en dit is natuurlijk zonde. Je kunt soortgelijke situaties voorkomen door je betalingen tijdig te voldoen of door je betaalwijze aan te passen naar acceptgiro. Ik wil je verzoeken om alle verdere communicatie omtrend deze overdracht af te handelen met Intrum Justitia. Energiedirect.nl zal niet meer ingaan op vragen of opmerkingen omtrend deze overdracht. Dit omdat je al meerdere malen is uitgelegt dat de overdracht terecht is. Meer informatie Als je vragen hebt, dan stel je deze makkelijk door te reageren op deze e-mail. Heb je liever telefonisch contact, neem dan contact op met één van onze klantadviseurs op het telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag verder. Met vriendelijke groet, Energiedirect.nl *———————————— Niet te geloven! ———————————– Op 4 december brief ontvangen van Intrum Justitia. Bedrag loop op met bekende dreigementen. ———————— 6 december Reactie van *  van Energiedirect dat ze mijn telefoonnummer niet heeft. Blablabla. Heb ik dus al 2 x doorgestuurd aan haar en wel op 21 en 23 november. * is ziek geweest zegt ze. Maar als ik ziek ben geweest op mijn werk, lees ik mijn mail waneer ik terug ben of hopelijk neemt een collega het over. Geen excuus dus! *leest mijn klacht gewoon niet en begint wederom over het volgende: “je meermaals erop gewezen bent dat de overdracht naar Intrum Justitia terecht is geweest. Ik hoop dat we telefonisch kunnen ontdekken waarom (je van mening bent dat) dit niet zo is. Graag ontvang ik dus nogmaals een ander telefoonnummer waarop ik je kan bereiken, op 06- ** ** ** 92 lukt het me helaas niet. Ik wens je voor nu alvast een heel goed weekend. Met vriendelijke groet * van energiedirect.nl ———————————————————- Ale bedragen zijn tijdig overgemaakt en wel vóór de einddatum van betaling! Er stonden géén bedragen open van de maanden juli en augustus. Bovendien betreft de factuur van Intrum Justitia de maand augustus en dat was betaald ruim vóór de definitieve datum van betaling! Doe u huiswerk * en gebruik mijn zogenaamd verkeerde telefoonnummer niet als excuus. Ik heb al 2 x het juiste nummer aan u doorgegeven! Op dit moment moet ik nog een betaling doen aan Intrum Justitia van € 86.05 wegens bijbetaling, want Energiedirect schakelt een incassobureau in als blijkt dat er bijbetaald moet worden bij de eindafrekening. Dit bedrag voldoe ik maandelijks en nu blijft de rekening van Intrum Justitia uit. Ben benieuwd welk foefje IJ nu wil uithalen om mij meer te laten betalen. ————————————- Op 10-12-2012 een brief ontvangen van Intrum Justitia dat de opdrachtgever Energiedirect opdracht heeft gegeven een gerechtelijke procedure tegen mij op te starten wegens een (niet bestaande) uitstaande vordering. Ik moet hierbij denken aan beslag op mijn inkomen, beslag op mijn bankrekening of beslag op mijn inboedel. De kosten voor de gerechtelijke procedure zullen eveneens op mij worden verhaald. ————————————— N.a.a hiervan brief verstuurd met betalingsbewijs dat er reeds op 17 september is betaald en er verder geen rekeningen uitstaan. —————————————————– Reactie van energiedirect kunt u onderaan de pagina lezen, maar ik zete het er toch nog maar ten overvloede nog even bij: ———————————- Klacht EnergieDirect: Onterechte incasso overdracht naar Intrum Justitia Klacht: In behandeling In behandeling Klacht over EnergieDirect Reageren als bedrijf? Klacht Melden EnergieDirect Lezers van deze klacht: 224 Op 20 oktober brief binnen van energiedirect betreffende herinnering betaling energienota met factuurnummer 122320020942821 . Deze is betaald op 17 september 2012. Automatische incasso gaat niet en dus maak ik het bedrag elke keer tijdig over vóór genoemde datum in brief nl., 29 ste van de maand, in dit geval vóór 29 september 2012. Op 9 oktober ontvang ik een “Consumer incasso” van Intrum Justitia betreffende factuurnummer 122320020942821 die al is betaald op 17 september jl. Zie hieronder een overzicht van de correspondentie: “Beste mevrouw , Je geeft aan geen AcceptEmail en acceptgiro te hebben ontvangen. Ook wil je weten wanneer de einddatum is van het contract. Hier licht ik je graag over in. Het is helaas niet mogelijk om de betaling voor je nota verder uit te stellen. Daarom stel ik voor om de gestorneerde voorschotbedragen van de maand juli en augustus met een totaalbedrag van 230 euro over te boeken. Dit kan je doen doormiddel van de AcceptEmail die je vandaag per e-mail ontvangt. Als je alsnog betaalt binnen de gestelde betalingstermijn voorkom je extra kosten. Ook voorkom je hiermee dat je betalingsregeling met Intrum Justitia komt te vervallen. Boek daarom het openstaande bedrag binnen de gestelde betalingstermijn over op bankrekeningnummer 62.96.39.183 ten name van ‘energiedirect.nl’ in Best. Vermeld bij de betaling je klantnummer en je notanummer. Voor de acceptgiro die je hoort te krijgen kan je contact opnemen met Intrum Justitia. Zij kunnen je daar verder mee helpen. Je wil graag weten wat de einddatum is van je contract. Deze loopt door tot 31 december 2013. We willen je graag goed van dienst zijn en kunnen een passend aanbod doen voor een nieuw contract als je dat aangeeft in een reactie op deze e-mail. Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wens je nog een fijne dag toe. Meer informatie Als je vragen hebt, dan stel je deze makkelijk door te reageren op deze e-mail. Heb je liever telefonisch contact, neem dan contact op met één van onze klantadviseurs op het telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag verder. Met vriendelijke groet, Energiedirect.nl *———————————- Geachte heer *, Dank voor uw bericht. Inmiddels heb ik een rekening per post ontvangen die al is overgemaakt. Ik heb echter maar 1 rekening ontvangen en geen twee. Staat er nog iets open, dan zou ik daarvan ook een rekening moeten hebben. Verder denk ik nog na over verlenging van het contract. Ik ga in iedere geval de voorwaarden doornemen, ook van andere aanbieders. Met vriendelijke groeten, ——————————————- Geachte klantenservice, Op 9 oktober heb een vordering van Intrum Justitia ontvangen over een betaling. Ik ben hier woedend over! Ik heb gevraagd waar de rekening bleef van evt openstaande posten! Op 17 september heb ik de laatste rekening voldaan: energiedirect.nl notanummer 122320020942821 kenmerk 519683 Staat er nog iets open, dan moet ik hiervan een rekening ontvangen. Op dit mailadres heb ik geen rekeningen meer ontvangen, maar daar is dan ook de papieren rekening voor voor het geval er iets misgaat. De rekening van Intrum Justitia betaal ik niet! Waardeloze communicatie en ik pik het niet! De 115,- zal op rekening van energiedirect worden overgemaakt zodar ik weet over welke nota het gaat! Het mailadres moet u wijzigen naar ……. Met vriendelijke groet, ——————————————– Beste mevrouw , Naar aanleiding van je e-mail waarin je aangeeft een vordering van Interim Justitia te hebben ontvangen, bericht ik je het volgende. Ik vind het vervelend voor je dat er niet gereageerd is op je vraag in verband met de openstaande kosten. Maar in dit geval is de vordering terecht omdat je als klant zelf verantwoordelijk bent voor de betalingen. We hebben je meerdere herinneringen per e-mail gestuurd. In deze e-mail kun je terugvinden wat het openstaande bedrag is geweest. Ik wil je verzoeken om het openstaande bedrag zo snel mogelijk te betalen om verdere kosten te besparen. Meer informatie Als je vragen hebt, dan stel je deze makkelijk door te reageren op deze e-mail. Heb je liever telefonisch contact, neem dan contact op met één van onze klantadviseurs op het telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag verder. Met vriendelijke groet, Energiedirect.nl *————————————— Ik heb dus al eerder gemeld geen emails meer van hen te hebben ontvangen en niet te kunnen inloggen. Op 17/10/2012 heeft energiedirect daarom een nieuw wachtwoord verstuurd. Geen rekeningen meer per post ontvangen en ook daarop heb ik ze tijdig gewezen. ————————————- Beste mevrouw , Naar aanleiding van je e-mail heb ik je telefonisch geprobeerd te bereiken. Helaas kreeg ik geen gehoor vandaar dat ik je per e-mail bericht. In je e-mail geef je aan dat je geen herinnering hebt ontvangen over een openstaand bedrag. Energiedirect.nl is een online energieleverancier en stuurt daarom geen correspondentie per post. Daarnaast is het zo dat de automatische incasso’s die zijn gestorneerd ook te zien zijn op je rekeningafschriften. Je geeft aan niets aan Intrum Justitia te gaan betalen. Op het moment dat er bij energiedirect.nl niets open staat wordt je betaling verrekend met het openstaande bedrag bij Intrum Justitia. Dit geldt alleen voor de hoofdsom. Op dit moment staat bij energiedirect.nl de voorschotnota van de maand september nog open. Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd en wens je nog een fijne dag toe. Meer informatie Als je vragen hebt, dan stel je deze makkelijk door te reageren op deze e-mail. Heb je liever telefonisch contact, neem dan contact op met één van onze klantadviseurs op het telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag verder. Met vriendelijke groet, Energiedirect.nl * ———————————————- De factuur van juli en augustus waren tijdig overgemaakt. Er stond dus niets open en ook is er niets verrekend. Eerst stonden de maanden juli en augustus open volgens de heer * en vervolgens zegt zijn collega dat alleen de maand september open staat. Ik heb ondertussen niets betaald voor de maanden juli en augustus, want er stond niets open! Er worden wél degelijk papieren nota’s verstuurd anders had ik deze niet ontvangen. Gaat er iets mis met de te ontvangen mails, dan moet er wel een papieren rekening worden verstuurd! Omdat er bij energiedirect een fout is gemaakt zoekt men naar een andere oplossing om mij toch te laten betalen voor de kosten van incasso. Alle betalingen zijn overgemaakt vóór de 29ste van de maand en incasso is dan ook onterecht. Ik betaal geen incasso en wil daar verder geen discussie over, omdat ik in mijn recht sta. Vandaag op 21 november 2012weer een brief binnen van Intrum Justitia met de dreiging dat ik er een deurwaarder op mij wordt afgestuurd met dagvaarding en dat ik vervolgens voor de rechter moet verschijnen. Let wel, de rekening was al betaald op 17 september en er viel niets meer te verrekenen. Energiedirect heeft overigens ook al een incassobureau ingeschakeld voor het extra bijbetalen. Als de energierekening hoger uitvalt dan ingeschat, wordt er meteen een incassobureau ingeschakeld. Het bedrag loopt daardoor behoorlijk op. Zelf de betaling regelen doen ze niet. Voor mij een goede reden om af te haken. Mijn contract zal zeker niet worden verlengd! Vriendelijk blijft de klantenservice wel, dat moet ik ze nageven, maar de waarheid moet wel gezegd worden en dat gebeurd dus niet. Men zoekt een reden om mij toch de onterechte incassokosten te laten betalen en dat gaat niet gebeuren. ———————————————— Op 21 november de volgende mail ontvangen van energiedirect: Beste klant, Naar aanleiding van je klacht heb ik geprobeerd je telefonisch te bereiken op het bij energiedirect.nl bekende telefoonnummer. Helaas zonder resultaat. We hebben je in september aangegeven dat we je op het bij energiedirect.nl bekende telefoonnummer niet konden bereiken en om een alternatief telefoonnummer gevraagd. Helaas tot op heden geen reactie gehad. Dit maakt het voor ons natuurlijk lastig om met je in contact te komen. Verder heb je in een eerdere e-mail aangegeven niet meer met energiedirect.nl in discussie te willen gaan. Dit spijt ons oprecht, we willen graag de mogelijkheid tot onderling overleg met je openhouden. Energiedirect.nl is een online energieleverancier en onze communicatie loopt voornamelijk via e-mail, internet en telefoon. Wanneer je van ons geen herinnering per e-mail hebt ontvangen, heb je als backup altijd nog Mijn energiedirect.nl waar je in kunt loggen en alle informatie over je contract en betalingen in kunt zien. Ik begrijp uit je klacht dat je je inloggegevens kwijt geraakt was. Dit is natuurlijk erg jammer. Je hebt ons van dit feit op 17-10-2012 op de hoogte gebracht. We hebben je toen direct een nieuw wachtwoord toegestuurd. Voor wat betreft je opmerking over de papieren nota’s wil ik je graag uitleggen dat wanneer je als klant ons belt met de vraag of we je een papieren nota toe kunnen sturen, zullen we dit uit service oogpunt graag voor je doen, het is echter niet onze reguliere werkwijze. Ik hoop dat we door de plaatsting van je klacht én mijn reactie erop de mogelijk tot discussie weer open kunnen zetten. Met vriendelijke groeten, ^* van energiedirect.nl ————————————— * zet er wijselijk geen achternaam bij… * 2 x mijn nummer gemaild. Hadden ze trouwens al. Maar zij belt dus niet! Krijg ik op het oude emailadres wéér een bericht en wel het volgende: Beste mevrouw, Het gaat erom dat de betaling tijdig bij energiedirect.nl op de rekening moet staan. Dit is helaas niet het geval geweest. Ik adviseer je om het openstaande bedrag te voldoen aan Intrum Justitia, de kosten zullen anders alleen maar oplopen en dit is natuurlijk zonde. Je kunt soortgelijke situaties voorkomen door je betalingen tijdig te voldoen of door je betaalwijze aan te passen naar acceptgiro. Ik wil je verzoeken om alle verdere communicatie omtrend deze overdracht af te handelen met Intrum Justitia. Energiedirect.nl zal niet meer ingaan op vragen of opmerkingen omtrend deze overdracht. Dit omdat je al meerdere malen is uitgelegt dat de overdracht terecht is. Meer informatie Als je vragen hebt, dan stel je deze makkelijk door te reageren op deze e-mail. Heb je liever telefonisch contact, neem dan contact op met één van onze klantadviseurs op het telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag verder. Met vriendelijke groet, Energiedirect.nl *———————————— Niet te geloven! ———————————– Op 4 december brief ontvangen van Intrum Justitia. Bedrag loop op met bekende dreigementen. ———————— 6 december Reactie van * van Energiedirect dat ze mijn telefoonnummer niet heeft. Blablabla. Heb ik dus al 2 x doorgestuurd aan haar en wel op 21 en 23 november. *is ziek geweest zegt ze. Maar als ik ziek ben geweest op mijn werk, lees ik mijn mail waneer ik terug ben of hopelijk neemt een collega het over. Geen excuus dus! * leest mijn klacht gewoon niet en begint wederom over het volgende: “je meermaals erop gewezen bent dat de overdracht naar Intrum Justitia terecht is geweest. Ik hoop dat we telefonisch kunnen ontdekken waarom (je van mening bent dat) dit niet zo is. Graag ontvang ik dus nogmaals een ander telefoonnummer waarop ik je kan bereiken, op 06- ** ** ** 92 lukt het me helaas niet. Ik wens je voor nu alvast een heel goed weekend. Met vriendelijke groet *van energiedirect.nl ———————————————————- Ale bedragen zijn tijdig overgemaakt en wel vóór de einddatum van betaling! Er stonden géén bedragen open van de maanden juli en augustus. Bovendien betreft de factuur van Intrum Justitia de maand augustus en dat was betaald ruim vóór de definitieve datum van betaling! Doe u huiswerk Lisette en gebruik mijn zogenaamd verkeerde telefoonnummer niet als excuus. Ik heb al 2 x het juiste nummer aan u doorgegeven! Op dit moment moet ik nog een betaling doen aan Intrum Justitia van € 86.05 wegens bijbetaling, want Energiedirect schakelt een incassobureau in als blijkt dat er bijbetaald moet worden bij de eindafrekening. Dit bedrag voldoe ik maandelijks en nu blijft de rekening van Intrum Justitia uit. Ben benieuwd welk foefje IJ nu wil uithalen om mij meer te laten betalen. ————————————- Op 10-12-2012 een brief ontvangen van Intrum Justitia dat de opdrachtgever Energiedirect opdracht heeft gegeven een gerechtelijke procedure tegen mij op te starten wegens een (niet bestaande) uitstaande vordering. Ik moet hierbij denken aan beslag op mijn inkomen, beslag op mijn bankrekening of beslag op mijn inboedel. De kosten voor de gerechtelijke procedure zullen eveneens op mij worden verhaald. ————————————— N.a.a hiervan brief verstuurd met betalingsbewijs dat er reeds op 17 september is betaald en er verder geen rekeningen uitstaan. Gewenste oplossing Incassokosten moeten komen te vervallen en stoppen met mailen op oud mailadres! Er komt geen correspondentie met Intrum Justitia, maar wel een contact met mijn advocaat indien nodig! Snelheid Vriendelijkheid Oplossing Klacht van Waakzaam, over EnergieDirect, in de rubriek: Energieleveranciers geplaatst op 21 november 2012 2 reacties Webcare Energiedirect 2 reageerde op december 14th, 2012 at 10:44 Beste klant, Mijn collega’s hebben diverse keren geprobeerd om contact met je op te nemen. Helaas hebben we geen reactie meer van je ontvangen. Graag ontvangen we binnen 7 dagen een reactie. Wanneer we niets meer ontvangen, gaan we ervan uit dat de klacht is opgelost. Met vriendelijke groet, * van energiedirect.nl —————————————— * doet alsof haar collega’s mij heeft proberen te bellen. Let wel, het juiste nummer hebben ze al tig keer ontvangen. De klacht is nl ook op www.klachtenkompas te lezen en daar wordt, net als hier, de klantgegevens aan het bedrijf verstrekt. Dus ook het juiste telefoonnummer. Niemand heeft gebeld. Een farce dus van Energiedirect. Stug volhouden dat ze je niet kunnen bereiken en doen alsof je neus bloedt. Blijven liegen dus zodat het lijkt alsof je je inzet voor de klant. Niets is minder waar. Nee, * niet liegen, want niemand heeft gebeld en dus is de klacht zeker NIET opgelost! ——————————- 7 januari 2013 * schrijft onwaarheden! Er is geen contact met mij gelegd noch is er een oplossing geboden. Integendeel! Ik heb wederom een dreigbrief ontvangen van Intrum Justitia dat als ik niet binnen 8 dagen zou betalen ik een rechtzaak aan mijn broek zou krijgen. Verder heb ik onlangs 2 x aangegeven nog een openstaande nota te hebben i.v.m. laatste termijn bijbetaling. Hierop is niet gereageerd. Mijn voorspelling is dat Energiedirect de kosten van mijn eindafrekening gaat inhouden. DE KLACHT BLIJFT OPEN totdat er een gewenste oplossing is gekomen en Energiedirect stopt met leugens! Ik ben nimmer gebeld ondanks dat ik het correcte nummer diverse malen heb doorgoorgegeven! ————————————-10 januari 2013 KLACHT IS NIET OPGELOST! Energiedirect doet voorkomen alsof de klacht is opgelost en zij hierover telefonisch contact met mij hebben opgenomen. Dit is niet zo. Er is nimmer contact met mij geweest via de telefoon. Helaas zet Klacht.nl de status op “Opgelost”zonder daadwerkelijk na te gaan of de klacht inderdaad is opgelost. Net vóór de kerstvakantie een brief van Intrum Justitia ontvangen dat de zaak tegen mij gewoon doorgaat. Wie houd wie hier nu voor de gek? —————————————————– 10 januari 2013 Vandag nieuwe brief ontvangen van Intrum Justitia namens EnergieDirect. Geachte heer/mevrouw, U bent de gemaakte afspraak niet nagekomen. Onze deurwaarder zal binnenkort bij u langskomen om de dagvaarding aan u te overhandigen,. Hierin staat op welke dag u voor de rechter moet verschijnen. De kosten hiervan kunnen oplopen tot circa € 375,- en zullen eveneens bij u in rekening gebracht worden. Alleen met een betaling van het openstaande bedrag van €155,65 vóór 14-01-2013 kan een bezoek van de deurwaarder geannuleerd worden. enz…. Om mij op het verkeerde spoor te zetten, heeft Intrum Justitia een nieuw referentienummer aangemaakt. ———————————————————- Als reactie op *het volgende: Op 26 januari een respons gestuurd naar als antwoord op onderstaand bericht: —————————————– ” Ik heb je op 23 januari 2013 telefonisch gesproken naar aanleiding van je e-mail. Na het telefonisch contact heb ik contact opgenomen met onze financiële afdeling en ik kan je nu berichten dat het dossier bij Intrum Justitia gesloten is. Hiermee komen de incassokosten te vervallen. Er blijft nog wel een bedrag openstaan bij ons daarmee, omdat de hoofdsom nog niet volledig voldaan is. Het openstaande bedrag bedraagt € 176,02 (geen incassokosten). Wanneer je dit overmaakt, dan staat er geen bedrag meer open. Het openstaande bedrag bestaat uit € 115 voor het voorschotbedrag van augustus dat was overgedragen en een gedeelte van de jaarnota waarvoor je eerder een betalingsregeling had getroffen. De jaarnota bedroeg € 663,37 en je hebt 7 x € 86,05 betaald. Je hebt dus in totaal € 602,35 betaald en rest nog een bedrag van € 61,02. Daarmee is het openstaande bedrag 115 + 61,02= € 176,02. Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd Met vriendelijke groet, Energiedirect.nl * ————————————— Geen respons ontvangen. Wederom mail verstuurd op 4 februari en weer op 6 februari. Nog steeds geen respons! De maand augustus staat niet open en Intrum Justitia moet nog een acceptgiro sturen voor de laatste betalingstermijn vanwege het zeer hoge bedrag aan extra kosten van bijbetalen energierekening. REACTIE GRAAG!
Gewenste oplossing
Incassokosten moeten komen te vervallen en stoppen met mailen op oud mailadres! Er zal geen betaling plaatsvinden aan Intrum Justitia, maar wel een contact met mijn advocaat indien nodig! Verder zal er géén verrekening gaan plaatsvinden aangaande dit voorval met mijn eindafrekening. Indien dit wel gebeurd, zal er alsnog een advocaat worden ingeschakeld. EnergieDirect kan tot in detail op deze site vermelden welke oplossing ze bieden; enkele melden dat ze geprobeerd hebben telefonisch contact met mij te leggen, WAT NIET IS GEBEURD, is onvoldoende.

24 april 2013. Helaas is het eind nog niet in zicht wat betreft deze klacht.
Zie correspondentie waarop nog niet is gereageerd:
17 april 2012
Geachte mevrouw Pennings,
Voortaan neem ik de emails in behandeling weliswaar onder dit emailadres.
De betaling van € 86.02 is de laatste betaling van de openstaande rekening van € 668.37 wat in eerste instantie moest worden voldaan aan Intrum Justitia. Dit bedrag is in zijn geheel voldaan. De jaarnota is dus afgehandeld. Hierbij zijn incassokosten opgeteld en deze zijn komen te vervallen. Er is dus teveel betaald! Ik wil dan ook weten hoeveel het teveel betaalde bedrag is. Op 18 februari 2013 is het laatste termijnbedrag van € 86.02 aan energiedirect overgemaakt. Hiervan staat niets meer open, maar blijft er een restbedrag staan wat teveel is betaald.

Dan is er de volgende mail ontvangen op 23 januari 2013
—————————————————————————-
Beste mevrouw …….,

Ik heb je op 23 januari 2013 telefonisch gesproken naar aanleiding van je e-mail. Na het telefonisch contact heb ik contact opgenomen met onze financiële afdeling en ik kan je nu berichten dat het dossier bij Intrum Justitia gesloten is. Hiermee komen de incassokosten te vervallen. Er blijft nog wel een bedrag openstaan bij ons daarmee, omdat de hoofdsom nog niet volledig voldaan is. Het openstaande bedrag bedraagt € 176,02 (geen incassokosten). Wanneer je dit overmaakt, dan staat er geen bedrag meer open. Het openstaande bedrag bestaat uit € 115 voor het voorschotbedrag van augustus dat was overgedragen en een gedeelte van de jaarnota waarvoor je eerder een betalingsregeling had getroffen. De jaarnota bedroeg € 663,37 en je hebt 7 x € 86,05 betaald. Je hebt dus in totaal € 602,35 betaald en rest nog een bedrag van € 61,02. Daarmee is het openstaande bedrag 115 + 61,02= € 176,02.

Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd

Met vriendelijke groet,
Energiedirect.nl

Feride Bagisjova

Veelgestelde vragen
Log in
Contact

– Ons referentienummer: energie:direct:….. –
———————————————————————————————–

Hiermee aangevend dat er een openstaand bedrag was van de maand augustus 2012 wat incorrect is. Deze was reeds betaald op 17 september 2012, wat al meerdere malen door mevrouw ….. is gecommuniceerd, binnen gestelde termijn. Er is door haar nogmaals een bedrag van 115,- overgemaakt omdat er door uw bedrijf beweerd werd dat dat niet was betaald. Ik begrijp dat u dit bedrag heeft verrekend met een betaling voor dit jaar en dat er nog € 2,- moet worden bijbetaald. Dat zal worden overgemaakt. De daarop volgende betalingen zijn gewoon voldaan. De € 176.02 kan dus niet kloppen. Graag opnieuw uw administratie herzien.

Graag zie ik uw antwoord tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Dhr. I. van de Ven, accountant i.o.v. mevrouw ……..

————————————————-
Nog steeds wachtend op antwoord. Net verzonden naar onlineservice@energiedirect.nl. Wéér afwachten dus!
—————————————-
12 mei 2013
Nooit antwoord hierop ontvangen. Geen factuurnummers wat duidt op openstaande betalingen, geen data; kortom, geen bewijzen!
—————————————–
4 april 2013:
” Beste klant,

De jaarnota is gemaakt. We hebben je nieuwe voorschotbedrag in deze nota verrekend. Het totaalbedrag voor deze nota is € 322,09. Dit bedrag wordt rond de 25ste van de maand van je rekening afgeschreven.

Nieuwe voorschotbedrag
Het nieuwe maandelijkse voorschotbedrag is € 133. Dit is gebaseerd op:
het verbruik in het afgelopen jaar
de huidige tarieven bij energiedirect.nl”
——————————————————–
Hiervoor geen factuur per mail ontvangen! Dus zelf betaling overgemaakt op 12 mei na dreigement van de directeur van Energiedirect:
“Beste klant,

De afgesproken betalingsregeling voldoet niet aan de gestelde voorwaarden. Om te voorkomen dat de betalingsregeling wordt stopgezet moet het bedrag van 199,37 euro voor 14 mei 2013 op onze rekening staan. Het te betalen bedrag betreft het termijnbedrag van de betalingsregeling plus eventuele andere onbetaalde nota’s.

Betalen via IDeal
Via iDeal betaal je veilig en zonder extra kosten. Alle belangrijke gegevens zijn al ingevuld. Klik op de link https://www.energiedirect.nl/betalen en volg de volgende stappen. Of kopieer de link in je browser en log in met code ….

Andere betalingsmogelijkheden
Je kunt het bedrag ook handmatig overmaken. Maak het bedrag van 199,37 euro over op rekeningnummer 62.96.39.183 ten name van energiedirect.nl in Best. Vermeld daarbij je klantnummer ….. Let wel op de vervaldatum van 14 mei 2013 voor deze betaling.

Gevolgen wanneer je niet op tijd betaalt
Indien we dit bedrag niet tijdig ontvangen, wordt het totaal openstaande bedrag verhoogd met 62,11 euro aan extra kosten. Daarnaast wordt de vordering overgedragen aan ons incassobureau.

Voorwaarden van de betalingsregeling
Om te kunnen betalen via de betalingsregeling zijn er twee voorwaarden:
– Uiterlijk iedere eerste van de maand moet het termijnbedrag van de betalingsregeling bijgeschreven zijn op onze bankrekening.
– Er mogen geen andere (voorschot)nota’s te laat betaald worden.

Vragen
Voor het stellen van een vraag, log je in op Mijn energiedirect.nl. Je kunt ook telefonisch contact opnemen met onze afdeling Credit Management, op het telefoonnummer 0499-756080. We helpen je graag verder.
Mijn energiedirect.nl

Met vriendelijke groet,
Energiedirect.nl

Jan Gorissen
Directeur”
——————————————–
Geen betalingsregeling ontvangen per mail en geen link om de betalingsregeling te voldoen! Mail verstuurd met de opmerking dat wij nog steeds op een link aan het wachten zijn, maar geen respons! Ook nu zullen de incassokosten niet worden betaald! Overigens heeft Ralf nooit gereageerd op onlineservice@energiedirect.nl.. Wéér een wassen neus.
——————————————————–
Ralf wil dat prive gegevens worden verwijderd. Ralf heeft al 2 x mijn klacht gesloten terwijl de klacht niet was opgelost. Ik heb rechtsbijstand moeyen inschaklene voor een oplossing hierin. Ralf heeft nooit en te nimmer een oplossing aangeboden ondanks mijn mail naar hem toe. Gewoon niet gereageerd!. En nu dreigt Ralf dat als ik de prive gegevens niet verwijder, hij contact gaat opnemen met Klacht.nl om de namen te laten verwijderen. Verder merkt Ralf op dat ik geen aparte link ontvang om het bedrag van de betalingsregeling te voldoen. Ralf, let op:
“ergiedirect.nl

11 apr.

aan mij

Beste ,

Naar aanleiding van het contact over de kosten van de regeling en het opzeggen van het contract, bericht ik je het volgende.

Kosten
Energiedirect.nl maakt kosten voor een regeling in te kunnen voeren. Dit zijn dus administratieve kosten.

Opzeggen
Ik heb geen afmelding van je binnen gekregen. Ik adviseer je daarom om je aan te melden bij een andere leverancier zodat de levering wordt overgenomen en het contract bij energiedirect.nl beëindigd wordt.

We hebben de betalingsregeling van 3 termijnen doorgevoerd. Je ontvangt omstreeks de 25e van iedere maand een ideallink waarmee het termijnbedrag betaald kan worden. De betalingen moeten voor de eerste van de maand door energiedirect.nl ontvangen zijn.

Meer informatie
Als je vragen hebt, dan stel je deze makkelijk door te reageren op deze e-mail. Heb je liever telefonisch contact, neem dan contact op met één van onze klantadviseurs op het telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet,
Energiedirect.nl

——————————————–
Ralf, wie houdt nou wie voor de gek???
De namen kunnen wat mij betreft verwijderd worden; niet van belang voor de zaak. Wat wel van belang is aan te tonen dat energiedirect onrechtmatig handelt! De zaak is nog niet voorbij totdat de laatste betaling is voldaan van de betalingsregeling en ik een andere leverancier heb.

Desired solution:

Klacht.nl én EnergieDirect bepalen voor mij níet waneer de klacht is opgelost.
Ik moet de tijd krijgen om alle facturen na te kijken aangezien er tegenstrijdige berichten naar mij zijn verzonden! De ene medewerker van Energiedirect geeft aan dat de maand augustus is betaald en de ander beweert van niet! Ik ga dit nakijken en wil hiervoor 2 weken de tijd nemen. Direct antwoord van Energiedirect krijg ik ook niet op mijn vragen en dit is dus het minste wat toegegeven kan worden na alle ellende met dit bedrijf! Ralf bepaald dus niet wat er gebeurd met de klacht en zet er geen tijdslimiet op!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to EnergieDirect to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste klant, Naar aanleiding van het contact dat je hebt gehad met mijn collega ben ik benieuwd of je op dit moment nog vragen hebt. Zijn er misschien nog dingen onduidelijk of kunnen we je nog ergens mee helpen. Geef dit dan aan in een reactie op dit bericht of stuur een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl. We helpen je graag. Groetjes, Ralf

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste klant, Uit je gegevens in onze administratie zie ik dat je inmiddels contact hebt gehad met onze incassoafdeling. Je hebt een betalingsregeling getroffen voor het openstaande bedrag. Daarnaast heb je een uitleg gehad van mijn collega over de betaalde bedragen. Voor de betalingsregeling ontvang je geen aparte link om het bedrag te voldoen. Zoals vermeld is in de e-mail van de betalingsregeling dien je het bedrag handmatig over te maken voor de eerste van de maand. Daarnaast valt me op dat je in de bovenstaande klacht naam en toenaam gebruikt van onze medewerkers. Ik wil je verzoeken om de namen uit het bericht te verwijderen. Dit in verband met de privacy van onze medewerkers. Wanneer je dit niet zelf doet, nemen we contact op met klacht.nl om de namen te verwijderen. Groetjes, Ralf

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Eindelijk, nadat ik rechtsbijstand heb ingeschakeld, is de klacht opgelost. Gisteren belde Ralf op om te vragen of de klacht verwijderd mag worden. Verwijderen, nee, aangezien ik er ontzettend veel tijd en moeite in heb gestoken en de klacht alleen is opgelost nadat ik een jurist erop heb gezet. Mensen mogen hierop hun eigen mening vormen of dat ze daadwerkelijk met energiedirect in zee willen gaan.

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste klant,

Naar aanleiding van het telefonisch contact van vandaag bied ik de oplossing aan voor de klacht. Inmiddels zijn alle openstaande bedragen voldaan.

Groetjes,
Ralf

All complaints of