My complaint:
Na jaren klant te zijn geweest van Essent heb ik vorig jaar besloten over te stappen naar Energiedirect; die zou goedkoper zijn. Nu achteraf bezien heb ik een hele grote fout gemaakt en had ik beter bij Essent kunnen blijven of naar een andere energieleverancier gaan. Ze zijn namelijk helemaal niet goedkoop!! Ik had een betalingsregeling lopen bij Essent ivm hoge stookkosten; bleek nu een kapotte ketel te zijn die ik dit jaar heb vervanngen. De betalingsregeling bij Essent loopt dit jaar september 2013 af voor een bedrag per maand van 177 euro. Daarnaast kreeg ik de jaarnota van Energiedirect in februari 2013; ik moest bijbetalen; 957 euro en een maandelijkse voorschotnota van 156 euro per maand!! Die voorschotnota hebben ze aangepast naar 88 euro. Maar de betalingsregeling voor 957 euro moet ik in zes maanden betalen met als gevolg dat je een hele hoge maandlast hebt van 159 euro!! Moet je voorstellen als je een jaarnota hebt van 2000 euro of meer; omdat zij een beleid hebben dat je binnen zes maanden moet afbetaleln, zul je bij hoge bedragen die je moet bijbetalen op je jaarnota, geconfrontreerd worden met hele hoge maandlasten. Ze wijken niet af van die zes maanden. Ik heb ze gevraagd om het bedrag van de betalingsregeling nu op 50 euro per maand te zetten tot aan september 2013 en daarna mocht het bedrag omhoog, omdat ik immers per die datum af ben van de betalingsregeling van Essent, maar nee hoor….dat interesseert ze geen moer. Ze willen geld zien en wel binnen zes maanden en daar wordt gewoonweg niet vanaf geweken. Realiseer je dus goed in het geval je dus klant wil worden bij dit bedrijf, dat een betalingsregeling gewoonweg binnen 6 maanden (of korter) betaald moet worden en dat je dus bij aanzienlijke bedragen die je moet bijbetalen geconfronteerd wordt met hele hoge maandlasten en een bedrag van 25 euro administratiekosten die ze in rekening brengen voor de betalingsregeling!!!
Desired solution:
De betalingsregeling gewoon in overleg met de klant bepalen en goed luisteren naar de klant waarom hij/zij aangeeft dat ze een langere betalingstermijn wil net zoals bij andere energieleveranciers dit het geval is. Bij Essent kon ik ook gewoon het bedrag terugbetalen in een looptijd van meer dan 12 maanden! Dit kan ook bij andere energieleveranciers behalve bij Energiedirect!
Daarnaast een bedrag van 25 euro voor de betalingsregeling; administratiekosten noemen ze dit!!! Dit komt gewoon bovenop je eerstvolgende nota (dus je voorschotnota van februari); te zot voor woorden; dit heb ik bij Essent ook nooit gehad!!Afschaffen die 25 euro administratiekosten; overigens hebben andere mensen hier al eerder over geklaagd, lees ik op deze site.