Complaint: Onaangekondigde premieverhoging

user-164634 on 01 March 2013 about Nationaal Spaarfonds in category Verzekering

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Deze week ontving ik de nieuwe uitvaartkostenpolis.Nu blijkt dat het maandbedrag met ingang van 01-03-2013 met meer dan 50% is verhoogd.De vorige premie bedroeg € 27,92 en is dus zonder dat ik daarvan op de hoogte ben gesteld verhoogd naar € 42,47.Inmiddels heb ik tot twee keer toe telefonisch contact gehad met dit spaarfonds waar mij werd verteld dat deze polis op indexbasis was.Op de polis is mij hier niets van bekend.Tevens heb ik gevraagd mij de polisvoorwaarden toe te sturen en een berekening van het bedrag bij afkoop van deze polis.Hier zit ik nog steeds op te wachten en verwacht hier eigenlijk niet veel van.Ook heb ik uitleg via de mail gevraagd maar tot nu toe niets vernomen terwijl in het begeleidend schrijven van de nieuwe polis vermeld wordt dat je binnen 24 uur antwoord kunt verwachten.

Desired solution:

Mij schriftelijk duidelijk uitleggen waar deze gigantische verhoging van de maandpremie vandaan komt.Tevens een berekening van het eindbedrag bij afkoop van deze polis.Zo snel mogelijk uiteraard.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Nationaal Spaarfonds about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Nationaal Spaarfonds to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Nationaal Spaarfonds

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Nationaal Spaarfonds

Nationaal Spaarfonds

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 11.03.2013 de klant een opgave premievrije c.q. afkoopwaarde, uitleg indexatie en de polisvoorwaarden behorende bij de polis toegezonden.

All complaints of