Complaint: iPod

user-164950 on 03 March 2013 about Marktplaats in category Websites

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 1 dag 3 iPod gekocht via marktplaats allen bij verschillende verkopers.
1 melding gehad van marktplaats dat een adverteerder eraf gehaald was vanwege klachten. Daarom direct via mail kontakt opgenomen over de status van andere adverteerders. Daarna ook de melding gehad dat ook deze adverteerders eraf gehaald zijn. Al deze adverteerders zijn niet te vertrouwen heb ook de iPods nooit ontvangen Het enige wat marktplaats doet is hun medewerking verschaffen aan de politie en de advertentie eraf halen. Verder gaat hun verantwoording niet. Aangegeven dat ik wil weten wat marktplaats doet om dit in de toekomst te voorkomen maar dan blijft het stil aan de ander kant van de (email) lijn. Zij vinden niet dat zij hier ook een verantwoording in dragen..z.g.n. gebruikersbescherming.
Via mail aangegeven waar ik dan mijn klacht moet melden maar dan hoor ik niets.
Ik wil weten wat hun actiepunten zijn om dit te voorkomen ook voor andere gebruikers. Aangezien ik niets meer hoor vind ik hun sterk in gebreke.

Beste Mirjam

Het gaat mij er om dat marktplaats aktie moet ondernemen om zulke praktijken te voorkomen.
Aangezien wij nu in korte tijd 3 keer opgelicht zijn is het voor ons duidelijk dat er niet genoeg gedaan wordt aan gebruikersbescherming. Ik vind dat u daar uw verantwoordelijkheid in moet nemen maar u verleent alleen medewerking aan de politie wat wettelijk van u verwacht wordt.
U doet dus niets meer dan wat volgens de wet verplicht is + uw verwijdert de advertentie bij klachten. Waar moet ik deze klacht melden ? Ik neem aan dat uw bedrijf werkt volgens richtlijnen die klachten afhandelen etc. Moet ik een brief ergens naar toe sturen of iets dergelijks.
Het gaat mij er ook om dat toekomstige gebruikers niet opgelicht worden!

Hoor graag van u

Op 1 mrt. 2013 om 10:32 heeft “”info@marktplaats.nl” ” het volgende geschreven:

Beste meneer

Hartelijk dank voor uw bericht betreffende aankopen via Marktplaats waarbij u bent opgelicht.

Wij vinden deze situatie uiterst vervelend voor u. Wij kunnen helaas niet inschatten of u uw geld terug krijgt. Aangezien u aangifte heeft gedaan, is het aan de politie om een onderzoek in te stellen. Mocht de politie het nodig achten om een onderzoek te starten en zij meer informatie betreffende de adverteerder nodig hebben, dan kunnen ze contact met ons opnemen. Wij verlenen altijd onze medewerking aan dergelijke verzoeken.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mirjam

Afdeling gebruikersbescherming
www.marktplaats.nl

Tips van Marktplaats.nl over veilig handelen vindt u terug op onderstaande link:
http://statisch.marktplaats.com/help/veilighandelen.html

—–Original Message—–

Hoi

Wij weten dat we een fout hebben gemaakt om niet goed na te checken zover dat mogelijk is en dat we nu ons geld kwijt zijn
Waar ik mee zit is dat we dus op 1 dag door drie verschillende mensen zijn bedrogen en dat er nu niemand zich verantwoordelijk voelt Wat gaat u er aan doe om dit te voorkomen en komt u ons tegemoet in enige compensatie
Ik ga ervan uit dat u onze klacht serieus in behandeling neemt Een mail met het spijt ons is niet bevredigend zult u begrijpen Zo’n hoog fraude percentage waar wij nu in 1 dag aan bloot gesteld worden is een serieus probleem.

Mvrgr

Zie onderstaande mail wisseling

Geachte mevrouw/heer,

Hartelijk dank voor uw reactie waarin u mij de gevraagde advertentie nummers toestuurt. Het is spijtig te vernemen dat u door deze gebruikers gedupeerd bent.

Tot mijn spijt kan ik u aangeven dat deze beide gebruikers geblokkeerd van Marktplaats. Ook hier hebben wij de advertenties van beiden gebruikers verwijderd. We kunnen echter geen volledige zekerheid bieden dat deze persoon onze maatregelen niet zal omzeilen.

Wat ik u kan adviseren is ook voor deze adverteerders aangifte te doen bij het meldpunt internet oplichting van de politie.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Khealy

Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl

————— Oorspronkelijk bericht —————
Van:
Verzonden: 28-2-2013 12:55
Aan: info@marktplaats.nl
Onderwerp: Re: Ontvangstbevestiging (Referentienummer: 00642139)

649408999 Jaap v/d Hoorn

649468416 Sofie de jong

Op 28 feb. 2013 om 12:42 heeft “info@marktplaats.nl” het volgende geschreven:

Geachte mevrouw/meneer,

Hartelijk dank voor uw reactie. Graag zou ik meer informatie van u willen ontvangen betreft de andere twee gebruikers. Kunt u mij van beiden een advertentienummer verstrekken?

Zodra ik deze heb ontvangen kan ik dit verder voor u uitzoeken. Alvast bedankt voor u medewerking.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Khealy

Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl

ref:_00D30oiTn._500a0TbDkv:ref

Desired solution:

Een kleine vergoeding, 3 bedriegers op 1 dag betekent dat hierop niet goed gehandeld wordt zorg bijvoorbeeld dat er alleen via Pay Pall gehandeld mag worden of iets dergelijks. Wie niet horen wil moet voelen omdat het nu stil blijft verwacht ik dus een vergoeding en een actieplan om dit in de toekomst te voorkomen

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Marktplaats

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Marktplaats to pickup complaint

All complaints of