Complaint: Bankstel na 3 maanden al een baggerbank!

user-165025 on 05 March 2013 about Woonsquare in category Winkels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Begin januari 2012 hebben wij bij Woonsquare in Alkmaar een lederen bankstel uit gekozen. Levertijd: 8 tot 10 weken. Toen er 3 maanden om waren heb ik gebeld waar het bankstel bleef? Antwoord: ’t werd wat later, waarschijnlijk 2 weken, na 2 weken niets gehoord, weer gebeld, er werden 2 weken aan toegevoegd, ook die verstreken, weer niks gehoord, nog maar eens gebeld; Hoera het werd binnen 2 weken geleverd, maar nee wij horen niks, ons geduld was op en ik heb toen geëist mijn aanbetaling terug te storten op mijn rekening, maar die vraag werd genegeerd, daar konden ze niet aan beginnen zeiden ze! Eindelijk een telefoontje het zou komen, het was inmiddels eind Mei, 5 maanden na de bestelling van het bankstel.
Nog geen 3 maanden na levering vielen er op de zittingen grote kuilen in [ zie foto’s ] en de armleuning waar ik zat was zo ingedeukt dat ik het onderliggende hout erdoor voelde, we waren dus niet tevreden met dit bankstel! Mijn man heeft toen foto’s van het bankstel gemaakt en afgedrukt, we zijn toen terug gegaan naar de winkel waar we het gekocht hadden, daar de klacht voorgelegd aan de verkoopster en de foto’s laten zien zodat het probleem wat we hadden goed zichtbaar was, maar de verkoopster vertelde ons; met klachten moet u niet bij ons wezen, wij zijn er alleen maar voor de verkoop hier, met klachten moet U in Almere-Stad zijn, daar zit het hoofdkantoor van ons. Ik vertelde haar dat ik dat belachelijk vond, ik heb het toch ook hier gekocht en niet in Almere. Nee zei ze, wij zijn alleen maar de showroom waar je kunt kopen en alle andere afhandelingen gaan via Almere, Ik zal u het email adres geven [ klantenservice@woonsquarebv.nl ] dan kan u daar de klacht indien! Nou zei ze wat heeft u een leuk jasje aan en wat zit u haar leuk! Of ik dat op dat moment belangrijk vond, zij wou zeker geen heisa in haar winkel en werkte ons zo snel mogelijk de deur weer uit.
Thuis gekomen het hoofdkantoor in Almere gebeld – tel. 036-5361144 – Klantenservice – en de klacht voorgelegd, als antwoord kregen we dat wij de foto’s maar op moesten door mailen, dan zouden zij wel even zien of de klacht wel gegrond was! En als dat zo was ze wel iemand zoude sturen van ’t bedrijf om de klacht op te nemen, het was die datum: 13 september 2012 en die meneer zou dan 23 Oktober komen, dus 5½ week na onze klacht.
Natuurlijk waren wij na nog 6 weken nog dieper in de kussens van het bankstel weggezakt, die meneer die kwam vond het dus ook een terechte klacht, het bankstel moest terug en opnieuw opgevuld worden vond hij. Ik stelde toen voor: Als U dit bankstel nu eens helemaal terug neemt en ik er voor in de plaats een duurder bankstel uit kies in de winkel? Nou dat moest hij dan eerst overleggen op de zaak of die mogelijkheid daarvoor bestond, en vertelde ons dat als het terug ging naar de zaak, dan kon het wel eventjes duren voordat ze het kwamen ophalen, want het was wel erg druk, de feestdagen kwamen eraan en het personeel had dan vakantie. Ik dacht; Belachelijk, het is pas oktober, maar OK we wachten het af. 25 oktober ging de telefoon uw bankstel op 7 januari 2013 opgehaald. Dat is wel erg laat zei ik! Ja maar het is wel erg druk en we willen de reparatie netjes afhandelen.
Nou ja als het niet anders kan dan moet het maar zo zei ik. Ik dacht weer 10 weken verder, zo is mijn jaar garantie wel erg vlug om!
4 januari 2013 gaat de telefoon – Woonsquare – We komen u bankstel niet ophalen, er komt iemand bij u thuis om het te repareren ter plaatse, dan zit u ook niet zonder bankstel en is het gelijk klaar! Nou zei ik; dat dacht ik toch niet, ik heb hier daarvoor geen ruimte binnen, wij wonen in een chalet en ik neem niet aan dat die meneer met dit winterweer daarmee buiten gaat staan! Nou dan moet ik daarover even overleggen en bel ik u er een keer over terug zei hij. Ik zei daarop; nou ik bel u wel om 4 uur vanmiddag, ik dacht anders gaan er weer weken voorbij zeker, – ’s middags gebeld en een nieuwe afspraak gekregen: het wordt 11 februari als we het bankstel komen ophalen voor reparatie, ik dacht weer 5 weken later, maar we hebben weinig keus toch? Het zou één week duren voordat het bankstel dan weer terug bij ons zou komen, we kregen wel een gebruikt bankstelletje te leen zo lang. Maandag 1 week later nadat het opgehaald was, de dag was bijna voorbij, géén bankstel! Weer bellen. Antwoord; het wordt a.s. woensdag. Ik zei daarop; u had afgesproken, één week zou het duren! Ja, een week later, maar ik had toch geen dag daarbij genoemd zei die meneer, OK zei ik daar maar op tot woensdag dan maar weer. Woensdagmorgen om 8 uur gaat de telefoon – Woonsquare – Ik voelde de bui al hangen, niemand belt zo vroeg, helaas we komen niet het is erg druk, we komen vrijdag.
Het bankstel is nu terug en het ziet er nog slechter uit als toen het wegging voor de reparatie. Had ik toen alleen maar kuilen in de zitting en een armleuning waarop ik op het hout zat, nu heb ik zulke hoge kussens dat ik met mijn voeten boven de grond blijf bungelen en de armleuningen zijn zo hoog gevuld dat er nu grote kieren ontstaan zijn aan de zijkanten en ik tegen de binnen voering aan kijk, De rugleuningen zijn maar voor 70% gevuld en in de hoeken zit niets, er zijn nu kuiltjes op hoeken waar alleen leeg leer zit. En in de bovenste kussens zitten plooien in, net of alles bij elkaar getrokken wordt. Op de achterkant is ook iets vreemds aan de hand, waar ik eerst glad leer had, lijkt het nu iets anders te zijn, het zou me niets verbazen als het nu geen leer meer is.
Dus beste lezer is het verhaal weer opnieuw begonnen. Foto’s weer opgestuurd, [ zie bijlage ] Klacht opnieuw weer ingediend en maar weer afwachten. We zijn nu 9 maanden verder, waarvan 6 alleen maar ellende, het liefste hebben we gewoon ons bedrag van € 1595.= terug – hebben wij ook geëist aan Woonsquare – en gaan we elders wat goeds uitzoeken. We hebben het wel gehad met het bedrijf Woonsquare

Desired solution:

Dat de bank terug genomen wordt en wij onze betaling hierop terug ontvangen!
Gewenste oplossing niet gekomen!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na in een jaar 3 maal terug geweest te zijn met het bankstel naar Populiers in Almere,
[ruikt naar mafia praktijken] nog steeds niet naar tevreden met het resultaat, van armoe het maar verkocht voor nog geen derde van de aanschafprijs op Marktplaat, blij dat we nog iets voor dit baggerbankstel retour kregen op deze wijze! Daarna bij Theo Stet in Heerhugowaard een nieuw bankstel gekocht - prima zaak met goede service en uiterst klantvriendelijk

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Woonsquare

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Woonsquare about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Woonsquare to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Woonsquare

All complaints of