Complaint: Nog steeds geen oplossing voor regelmatig wegvallen internet.

user-165514 on 06 March 2013 about Caiway Internet in category Internetproviders

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Geachte Caiway,

Het internet valt zoals gewoonlijk weer regelmatig weg. Niks anders dan ellende.
Ik ben er nu wel een beetje klaar mee.

Dezelfde symptomen als altijd, Internet valt weg, Arris router verliest DHCP toegewezen IP adres, Router verliest DHCP adres van het Arris modem.
Ik heb het dit keer eens in de gaten gehouden qua tijden, het is nu meestal rond 5:00AM – 10:00AM, maar voorheen ook op andere tijden. Dus nee, het heeft niks met drukte in de buurt te maken, het is totaal willekeurig.

– Monteur is al een aantal keer geweest, signaal was slecht, kabel zogenaamd gerepareerd. Probleem na een tijd gewoon terug gekomen.
– Modem is al vervangen. Probleem na een tijd weer terug gekomen (Nu dus)

(Laten we dit keer de formaliteiten achterwege alstublieft.
De standaard vragen, heeft u dit, heeft u dat, ja alles is al in huis gecheckt.)

– Nee, het ligt niet aan mijn PC’s, de router is er al tijden vanaf en het probleem zet zich voort.
– Nee, het ligt niet aan de Splitter want ik kijk GEEN TV. Modem zit rechtstreeks verbonden aan de ingang in meterkast.
– Ja, jullie hebben al 3x aan toe een hele week mijn verbinding gemeten, daar komt dus niet veel soeps uit bleikbaar want over de resultaten wordt niet gesproken.
– Ja, tussen de storingen door werkt alles prima, latency stabiel naar caiway.nl rond de 8/12ms, nooit lag spikes etc tot dat alle verbinding abrupt verbreekt.
Snelheid ten alle tijden 8+Mbit (Circa 1100kB/s Downstream en 80kB/s Upstream)

Wat gaan we hier nu aan doen? Ik verwacht van jullie buiten werkzaamheden en een enkele verdwaalde storing gewoon een 24/7 stabiele verbinding, athans ik neem aan dat dit zo hoort.
Ik betaal nu al circa 5 maanden voor dit abbonement en tot op heden is er niks opgelost.

Misschien maar eens de hele kabel vervangen in de straat? En kijk de verdeelkast aan het einde van de straat eens na misschien?

Wednesday March 06, 2013 05:04:44 Connection is broken
Wednesday March 06, 2013 05:04:44 DHCP:release
Wednesday March 06, 2013 05:04:45 DOD:triggered internally

^ een van de talloze voorbeelden.

Desired solution:

100% 24/7 stabiel internet, met uitzonderingen een verdwaalde storing of werkzaamheden. Maar elke dag 2/3 keer eruit is gewoon te veel.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Caiway Internet about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Caiway Internet

Message from Caiway Internet

11 years ago - We hebben telefonisch contact met de klant opgenomen. We kregen geen contact, maar hebben de klant per e-mail geinformeerd dat wij zijn modem in een meting hebben geplaatst. Na terugkoppeling van de meting informeren wij de klant. Met vriendelijke groet, Harma Caiway Webcare Team

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Helaas is er al 3 keer op rij een modem meting gedaan in de laaste paar maanden, en er is inmiddels niks veranderd aan de storing en ik krijg 0% Feedback van wat die metingen qua resultaat. Hoe veel metingen moeten er nog worden verricht dan? Het duurt nu al circa 5 maanden sinds ik dit abbonement hebt, het voelt alsof er gewoon lekker nog een weekje bij geplakt wordt om tijd te rekken, dit gaat weer een week duren, dan nog 2 weken voordat er een monteur komt die WEER het signaal gaat doormeten. Jullie zeggen vervolgens door middel van weer een nutteloze meting dat er iets met de verbinding mis is. Vervolgens komt de monteur en zegt dat het signaal goed genoeg is. Dit wordt veels te omslachtig, het wordt tijd om die kabel in de grond en de aansluiting in de verdeelkast in de straat maar eens te vervangen. Dit kan zo niet langer doorgaan. Juiste nummer; 0610079013

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Met andere woorden, Ik duld het niet langer om van kastje naar de muur te worden gestuurd en zeker niet met die nutteloze week analyses. Tuesday March 05, 2013 11:16:37 Connection is broken Wednesday March 06, 2013 05:04:44 Connection is broken Wednesday March 06, 2013 09:07:52 Connection is broken Wednesday March 06, 2013 11:28:47 Connection is broken Wednesday March 06, 2013 13:16:41 Connection is broken Wednesday March 06, 2013 15:52:38 Connection is broken Wednesday March 06, 2013 16:57:45 Connection is broken ^Volgens mij zegt dit al genoeg. Mijn eis is dat jullie stoppen met deze nutteloze connectie analysis en er een extra week bijplakken. Jullie hebben al meerdere weken analyze gedaan en daar komt gewoon een slechte verbinding uit met willekeurige disconnects. ik verwacht van jullie nu een stevige maatregel die het probleem ECHT aanpakt. Dit houdt dus in dat die rotte kabel in de straat maar eens vervangen moest worden, of kijk naar die verdeelkast van jullie.

Message from Caiway Internet

11 years ago - De melding is bekend bij de monteursgroep. Zij zullen zo spoedig mogelijk langskomen. Zodra wij een terugkoppeling hebben ontvangen nemen wij contact met u op. Met vriendelijke groet, Thijs Eleveld Klantenservice Medewerker Caiway CAIW Diensten B.V. – KvK 27237487 Postbus 45, 2670 AA Naaldwijk T 088 224 9111 (lokaal tarief) F 0174 638 536 E info@caiway.nl E helpdesk@caiway.nl I https://www.caiway.nl

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Mhh... Rekam kwam net langs, huisgenoot doet open die wist helaas nergens wat van. Misschien eerst even bellen? lol

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Zo, weer een week is onderhand voorbij, ik neem aan dat jullie al een analyze hebben gemaakt? Ik wel! Tuesday March 05, 2013 11:16:37 Connection is broken Wednesday March 06, 2013 05:04:44 Connection is broken Wednesday March 06, 2013 09:07:52 Connection is broken Wednesday March 06, 2013 11:28:47 Connection is broken Wednesday March 06, 2013 13:16:41 Connection is broken Wednesday March 06, 2013 15:52:38 Connection is broken Wednesday March 06, 2013 16:57:45 Connection is broken Monday March 11, 2013 15:25:18 Connection is broken Monday March 11, 2013 14:40:01 Connection is broken Tuesday March 12, 2013 14:22:23 Connection is broken Tuesday March 12, 2013 13:49:30 Connection is broken

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Wesnesday March 13, 2013 00:55:12 Connection is broken Misschien wordt het tijd om financiele compensatie te vragen?

Message from Caiway Internet

11 years ago - We hebben vanmiddag telefonisch contact opgenomen, maar kregen geen gehoor. We proberen morgen nogmaals contact te krijgen om de sitautie te bespreken. Met vriendelijke groet, Harma Caiway Webcare Team

Message from Caiway Internet

11 years ago - Geachte heer/mevrouw Vuijk, We hebben vanmiddag telefonisch contact opgenomen, maar kregen geen gehoor. We hebben uw dossier doorgezet naar de monteursgroep. De monteursgroep zal zo spoedig mogelijk bij u langskomen om de storing op te lossen. Met vriendelijke groet, Thijs Eleveld Klantenservice Medewerker Caiway CAIW Diensten B.V. – KvK 27237487 Postbus 45, 2670 AA Naaldwijk T 088 224 9111 (lokaal tarief) F 0174 638 536 E info@caiway.nl E helpdesk@caiway.nl I www.caiway.nl

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Ja? 2 dagen verder en ik hoor niks? Moet ik echt jullie zelf opbellen en een uur in de wachtrij staan? Voor iedereen die dit leest, al weer bijna 2 weken verder en er wordt totaal geen actie ondernomen, eens in de zoveel dagen een reactie hier of een belletje daar.... Ik denk dat ik maar gewoon naar de rechter stap.

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Caiway laatst gebeld, Rekam zou vervolgens komen (of bellen voor een afspraak) Tot heden nog niks gehoord....

Message from Caiway Internet

11 years ago - Klant gesproken. We hebben terugkoppeling ontvangen dat de storing is verholpen. Klant wil dit graag uittesten. Vanaf Caiway plaatsen wij de modem in de modemmeting en voor donderdag 28 maart a.s. hebben we een terugbelafspraak gemaakt. Klant geeft dan zijn ervaringen door en Caiway geeft de uitkomst van de modemmeting door. De klacht blijft in behandeling. Met vriendelijke groet, Harma Caiway Webcare Team

Message from Caiway Internet

11 years ago - Telefonisch contact opgenomen, maar geen gehoor. We proberen later vanmiddag nogmaals contact op te nemen. Met vriendelijke groet, Harma Cawiay Webcare Team

Message from Caiway Internet

11 years ago - We hebben nogmaals contact opgenomen. We kregen geen gehoor. Morgen gaan we nogmaals contact opnemen. Met vriendelijke groet, Harma Caiway Webcare Team

Message from Caiway Internet

11 years ago - We hebben klant gebeld, maar kregen geen gehoor. We proberen het op een ander tijdsstip nogmaals. Met vriendelijke groet, Harma Caiway Webcare team

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Caiway Internet

Caiway Internet

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

We hebben diverse keren telefonisch contact met de klant opgenomen. Doordat wij geen gehoor krijgen hebben we de klant per e-mail geinformeerd en wordt de klacht gesloten.

Met vriendelijke groet,

Harma
Caiway Webcare Team

All complaints of