Complaint: Overeenkomst en annuleren overeenkomst

user-1154 on 05 October 2009 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Door verkoper aan de deur min of meer overgehaald om van Eneco overstappen naar Energie:direct. De verkoper beweerde dat Energie:direct een dochteronderneming van Eneco was. Blijkt na navraag bij Eneco niet waar te zijn. De tarieven op het formulier zijn exclusief BTW dus niet duidelijk wat de exacte prijzen zijn.
Daardoor ging ik twijfelen en wilde de overeenkomst annuleren. Het 0900-3347328 nummer kost 0,70 € per minuut met een maximum van 10 minuten. En ja hoor na ruim 10 minuten werd er opgenomen. Ik zei dat ik het heel klantonvriendelijk vond dat er precies na de 10 minuten pas opgenomen werd en ik daar over klaagde. Ik kreeg de mededeling dat heel erg druk was. Hoewel er in de 10 minuten dat ik moest wachten er steeds gezegd werd dat ik als eerstvolgende aan de beurt was! Ik werd teruggebeld en hoop er nu maar op dat mijn overeenkomst (zoals belooft) geannuleerd wordt.Ik vind het heel klantonvriendelijk dat het 7€ moet kosten voordat je iemand kunt spreken

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Enige tijd geleden heb je op deze website een klacht geplaatst over energie:direct. Onlangs zijn we gestart met het online oplossen van klachten over energie:direct. Dit doen we om onze service te verbeteren. Het aanpassen van het tarief van onze klantenservice hoort hier ook bij. Zo betaal je in plaats van € 0,70 tegenwoordig € 0,10. Wat gelijk is aan lokaal tarief.
Ook hebben we een vernieuwde website waarop we een stuk duidelijker zijn in onze communicatie en meer inzicht geven in de energiemarkt. Hier kun je ook vaak vragen zelf oplossen met behulp van ons Virtuele Team, zij weten bijna overal antwoord op. Graag wil ik je uitnodigen om eens een kijkje te gaan nemen op www.energiedirect.nl.
Helaas kon ik aan de hand van je klacht geen persoonlijke gegevens achterhalen, om na te gaan wat de status van je klacht is. Maar mocht de klacht nog spelen dan kun je altijd contact opnemen via onlineservice@energiedirect.nl. Dit e-mailadres mag je uiteraard ook gebruiken als je nog goede tips hebt.
Jochem van energie:direct

All complaints of