My complaint:
Ik bracht mijn Swarovski oorstekers, elk bezet met wel 30 kristalletjes, binnen voor reparatie, in het filiaal te Maastricht. Er ontbraken 2 steentjes. Ik diende op bericht te wachten, want de reparatie kon een hele tijd duren.
Toen elk bericht uitbleef, ging ik uiteindelijk zelf informeren. De oorstekers en ook de documenten bleken zoek … de reparatie zelf was aan de hand van mijn bewijs van afgifte wel nog te traceren. De verkoopsters toonden mij daarop drie gerepareerde sets oorstekers van andere klanten, wiens papieren ook zoek waren en geboden me hiertussen een set oorstekers te kiezen. Dat heb ik geweigerd. Hierop werd me gemeld dat we dan uitgepraat waren. Ik heb daarop Swarovski per adres Den Helder aangetekend in gebreke gesteld. Op het bewijs van afgifte dat ik nog heb, staat immers dat Swarovski verantwoordelijkheid neemt voor het terugbezorgen van in bewaring gegeven juwelen.
Op mijn beleefde schrijven heeft Swarovski totaal niet gereageerd.
Desired solution:
Het feit dat Swarovski de schouders ophaalt over een geschreven klacht en niet eens antwoord geeft, zie ik als respectloos. Een verontschuldiging is op zijn plaats.
Verder vind ik het stuitend dat men zomaar juwelen aan anderen doorgeeft : bij de drie gerepareerde sets waaruit ik had moeten kiezen, was er eentje dat gemakkelijk kon omschreven worden als het mijne, zij het met een schamele 9 kristallen... het blijft in mijn hoofd spelen dat iemand anders zich dit set heeft toegeëigend. Ook dat vraagt om een excuus en een tegemoetkoming.
Tenslotte wens ik een tegemoetkoming ter vervanging van mijn oorstekers die indertijd het equivalent van +100€ hadden gekost ... bijvoorbeeld een tegoedbon voor 50% van die waarde.