Complaint: Valutering

user-168422 on 20 March 2013 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Na 6 maanden weet ik het zo goed als zeker. De SNS doet aan valutering. Voorheen waren er nooit problemen,als er een overboeking werd gedaan stond het een uur later bij mij of bij een ander erop. Ik heb de laatste maanden al paar keer aan de SNs gevraagd hoe dit kan,hun leggen de schuld bij Equens. Maar nu weet ik het zeker,houdt nu 3 maanden in de gaten hoe snel de andere banken de belastingtoeslagen binnen hebben,en dit is dus steeds UREN eerder dan bij de SNS. U kunt me niet vertellen dat Equens de SNS achter zou stellen hierin. De smoes dat het aan de belasting ligt heb ik ook al gehoord van de SNS.Helaas is het zo dat de belasting ALLE toeslagen tegelijkertijd over laat schrijven. Ik ben erg benieuwd als er eens een diepgaand onderzoek komt naar valutering,wat hier dan uit komt….

Desired solution:

een onderzoek naar valutering

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to SNS Bank about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from SNS Bank

11 years ago - Beste Armymuppet, Vanaf november 2009 zijn de Europese Bankvoorwaarden gewijzigd. Een van deze wijzigingen was de aanpassing op de valutering. Voorheen verschilden de boek- en valutadatum van elkaar waardoor er 'rentevrije dagen' ontstonden. De boekdatum is de datum waarop een bedrag daadwerkelijk op een rekening is bijgeschreven of afgeschreven. De valutadatum is de dag dat het bedrag meetelt voor de eventuele rente op een rekening. Voortaan boeken we het bedrag dat we voor je binnenkrijgen direct dezelfde dag op je rekening. En andersom. We houden het geld dus niet meer tijdelijk vast. Eerder boekten we dat een (rente-)dag later, waardoor er debetrente kon ontstaan. Dat is nu dus niet meer het geval. De zogeheten valutering is afgeschaft. Een bedrag dat op werkdagen voor 15.30 is overgemaakt, wordt nog dezelfde werkdag bijgeschreven. Kijk voor meer informatie over de verwerkingsduur van betalingen op onze website: https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/klantenservice/geld-opnemen-overmaken-en-betalen/de-verwerkingsduur-doorlooptijd-en-kosten-van-overboekingen.html We hopen dat dit de situatie voor je verduidelijkt. Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag. Met vriendelijke groet, Marnix SNS Bank Webcare

All complaints of