Complaint: hypotheek omzetting en vervalste offerte

user-130605 on 20 March 2013 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Mijn kinderen zijn sinds 28-11-2011 bezig met omzetting van hun hypotheek bij de SNS Bank, kantoor Kaasmarkt 14 Purmerend. De adviseur, stapelde fout op fout, communiceerde nagenoeg niet en als om info werd gevraagd, lag het probleem altijd bij een ander. De hypotheek + kosten zou opnieuw gefinancierd worden en toen uiteindelijk direct na hun vakantie =hoezo toevalling= in augustus 2012 de zaak rond was rammelde het aan alle kanten. De kosten waren niet meegefinancierd en de adviseur had eigenmachtig zonder toestemming geld van het beleggingsdepot van mijn kinderen gebruikt voor financiering van de hypotheek. Bij de omzetting van de hypotheek zou niets betaald worden bij de notaris, maar de adviseur kwam eerst de rekening uitleggen. Eerst moesten mijn kinderen 5200 euro betalen, daarna 1950 en op het laatst 450 euro. Wel werden kosten zoals advieskosten verschoven naar een datum na het passeren van de akte. De hypotheekakte is niet gepasseerd bij de Notaris en ik heb de SNS bank gevraagd om een oplossing. Zij wilden alleen de frauduleus in elkaar gezette hypotheek aanvraag van de adviseur bespreken en ook nog een bedrag van 1250 euro voor advieskosten in rekening brengen. Wel wilde de SNS bank te Utrecht bij monde van mevrouw xt namens de DIRECTIE, waar ik een klacht deponeerde, een vergoeding van 2500 euro op tafel leggen, maar dit dekt bij lange na de schade niet, die is ontstaan. Deze bedraagt thans minimaal 23000 euro. Gewenste oplossing Omzetting van de hypotheek zoals gevraagd door mij bij de SNS bank met een coulance betaling van 5250 euro. 5000 euro schadevergoeding voor mijn kinderen en dan nemen zij het verlies, maar krijgen zij de gevraagde hypotheek. De bank refereert aan een oplossing die zij al 2 keer heeft voorgesteld, namelijk een behandel periode van drie weken. De uitkomst laat zich raden aangezien zij alleen door borduren op de frauduleuze hypotheek akte + notaris nota, terwijl iedere andere door ons voorgestelde coulante oplossing van de hand werd gewezen. DUS HOEZO OPLOSSING, HOEZO OPGELOST. Dit is wederom een verlenging van de termijn en verlegging van het probleem = en thans de klacht=. Wij willen dus niet meer wachten op vertragingstaktieken van de SNS Bank en verwachten per omgaande een voor ons passende oplossing. En geen oplossing op klacht.nl waarbij men weer de tijd neemt om nog een keer naar de stuntelende verrichtingen te kijken van een medewerker die ook de klanten aan de lijn houdt. Dit is wel de werkwijze van een junk bank, die klanten binnenhaalt met mooie praatjes maar als het op actie onder nemen aankomt, de klant in de kou laat staan.
In november 2012 kwam naar voren dat er een nieuwe offerte bestond, die niet door mijn kinderen was ondertekend. Er stonden valse handtekeningen onder waardoor mijn kinderen nog meer financieel in de problemen zijn gekomen. Er is thans aangifte gedaan terzake van valsheid in geschrifte tegen de Directeur en de zaak zal in behandeling genomen worden door de FIOD ECD in opdracht van de AFM.

Desired solution:

Schadevergoeding door de SNS te betalen, plm € 23.000,-

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to SNS Bank about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to SNS Bank to pickup complaint

All complaints of