My complaint:
Ik heb nog maar kort geleden een klacht ingediend tegen Energiedirect. Deze klacht – het ging over het aanpassen van het voorschot – is tijdig opgelost. Maar nu zit ik weer met een probleem dat – naar ik heb gegrepen van Nuon – door Energiedirect is veroorzaakt.
Ik ben kort geleden – 10 februari 2013 – overgestapt va Nuon naar Energiedirect.Daarbij ik als meterstand opgegeven 1244 kwh.Deze stand is mij door Energiedirect per mail bevestigd.
Nuon – de oude leverancier – stelt de eindafrekening op en vermeldt op die afrekening een veel hogere meterstand, op basis waarvan vervolgens Nuon aan het rekenen is geslagen en mij een torenhoge bedrag – 475,76 euro in rekening heeft gebracht. Nuon reageert in essentie met de opmerking dat de meterstand door Energiedirect aan hen is doorgegeven. Ze kunnen derhalve niets anders doen dan van die stand uit te gaan.
Nu eist Nuon van mij dat ik weer aan de bel trek bij Energiedrect – waarom ze dat zelf niet doen is mij een raadsel. Energiedirect moet an Nuon opgeven dat ik aan ze heb doorgegeven dat de meterstand op datum overstap 1244 kwh bedroeg.
Ik zit in het buitenland en moet steeds in internettent induiken om de kennelijk toch wel knullige administratie bij zowel Nuon als bij Energiedrect te fatsoeneren. Hier word ik echt niet vrolijk van. Mijn vakantie kan echt niet meer stuk, met dank aan de medewerkers van zowel Nuon als Energiedirect.
Desired solution:
Dat Energiedirect onverwijld de juiste meterstand doorgeeft aan Nuon. En die meterstand was bij overstap 1244 kwh.