Complaint: Boete omdat inchecken mislukt was

user-169282 on 25 March 2013 about Arriva in category Openbaar Vervoer

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik reis 5 dagen per week met de trein met mijn weekvrij studenten OV chipkaart. Toch moet ik verplicht in- en uitchecken, omdat het reisproduct anders niet geldig is.

Vanochtend checkte ik net als anders keurig in. Het paaltje gaf eerst een groene melding en direct daarna rood, dit gebeurt wel vaker maar dan ben ik wel ingecheckt.

Toen ik werd gecontroleerd zei de conducteur echter dat ik niet was ingecheckt en gaf daarvoor een boete.

Gelukkig hanteren ze sinds kort een gele kaarten systeem, waardoor men 1x per jaar toonrecht heeft en de boete wordt kwijtgescholden. Dit is bedoeld voor als men een keer is vergeten in te checken.

Maar ik was het niet vergeten, het paaltje had gewoon kuren. Hoe kunnen ze de klant dupe laten worden van een weigerend systeem?

De conducteur gaf vervolgens zelf ook aan dat het chipkaartsysteem voor geen centimeter deugt!

Desired solution:

- afschaffing verplicht in/uitchecken weekvrij abonnement

- verbeterd systeem ovchipkaart

- onbeperkt/vaker toonrecht

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Arriva

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Arriva to pickup complaint

All complaints of