Complaint: Veels te hoge afrekening

user-170608 on 30 March 2013 about Ista in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik woon al 25 jaar in een appartement met blokverwarming. Vorig jaar zijn wij over gegaan van verdampings meters naar digitale bemetering. Elk jaar kom kwamen wij redelijk uit met onze voorschotten. Vaak kregen wij nog geld terug. Maar nu met deze digitale bemetering, moeten wij ineens een giga bedrag bij betalen. En ik weet geen eens hoeveel, wat ik heb nooit een afrekening gezien. Maar ik moet per maand nu ineens 80 euro meer betalen als voorschot. Zijn die verdampings meters dan zo slecht geweest dat ik altijd te weinig heb betaald? Of kloppen de cijfers niet van die digitale bemetering. Die trouwens niet geijkt zijn. Dit kan niet. Ik ga dit ook aan alle kanten aanvechten.

Desired solution:

Ik vind dat het bedrijf zelf moet ingrijpen als het verbruik bij een klant ineens te hoog oploopt. Waarschuwen, maar ook bij diegene thuis bekijken waar dit ineens vandaan komt. In mijn geval kan het niet zo zijn dat ik afgelopen jaar een ander verwarmings gedrag zou hebben.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Ista about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Ista to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Ista

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Ista

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Ista posted

Ista

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Onze afdeling klantenservice heeft op 4 april een onderzoek gedaan naar de afrekening stookkosten van deze deelnemer en heeft de uitslag met uitleg per mail toegestuurd.

All complaints of