Complaint: Mijn abbonement was geblokkeerd zonder dat ik hier wat vanaf wist

user-170718 on 30 March 2013 about PATHE in category Bioscopen & Theaters

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Toen ik gisteren (29-03-’13 om 18.40) om de verjaardag van mijn vriendin te vieren naar bioscoop Pathe te ‘Spui Den Haag’ ging bleek het dat mijn abonnement geblokkeerd was. Ik wist hier niets vanaf. Ik had een 5 maanden abonnement, de eerste 4 maanden waren voor €19,- en de 5de maand was gratis. Maar daarna moest je op het abonnement te beëindigen een e-mail sturen naar Pathe (dat heb ik gedaan).

Ik was verbaasd dat mijn abonnement geblokkeerd was. Ik heb namelijk een e-mail waarin zwart op wit staat dat mijn abonnement loopt tot 1 april 2013. Ook heb ik mijn bankafschriften op mijn mobiel waarin ook duidelijk vast staat dat ik alle 5 de maanden heb betaald (terwijl de 5de zogenaamd gratis was).

Het meisje aan de balie zei dat ik een kaartje moest kopen. Ik vond dat natuurlijk niet reëel. Toen ik vroeg of ik haar leidinggevende zou mogen spreken kwam de leidinggevende 2 minuten later opdraven. Ik heb haar de e-mail en de bankafschriften laten zien. En raad wat ze zegt tegen mij: ‘je abonnement is afgesloten met pathe premium, dat is een apart bedrijf dus je moet het met hun regelen’.

Ik vond dat zo raar, ik bedoel ik sluit een abonnement af in de bioscoop bij de daartoe gereserveerde balie, vervolgens is mijn abonnement geblokkeerd en niemand weet waarom. Het enige waar de leidinggevende op uit was was haar gelijk te krijgen. Ze ging de hele tijd met me in discussie en toonde totaal geen medeleven. Ze praatte heel grof, met handgebaren en met haar neus in de lucht. Ik zei dat ik dan contact op zou nemen met Pathe premium en vroeg naar haar naam.

Die kreeg ik niet, en ze droeg ook geen naambadge. Ik werd dus totaaaaaal niet geholpen. Toen ik vroeg of er nog een hoger iemand was die ik kon spreken zei ze dat zei de baas is en dat ze dus zelf geen leidinggevende heeft.

Ze was zo onvriendelijk dat ik zelfs (samen met mijn vriendin en haar broertje) de bioscoop ben uitgezet! De beveiliger was wel ontzettend aardig. Hij gaf me uiteindelijk de naam van de ‘leidinggevende’, en ook zijn eigen naam zodat ik bewijs had dat ik letterlijk uit de bioscoop ben gegooid. Ook zei hij dat hij het raar vond dat ze me niet wilde helpen, en dat ‘Alexandra’ (de leidinggevende wel vaker zo omgaat met klanten.

Mijn hele avond was verpest, en ik stond ontzettend voor schut door de onnodige commotie die door de leidinggevende (Alexandra) is ontstaan. Ik heb normaal gepraat met de leidinggevende, niet geschreeuwd en heb al helemaal geen grof taalgebruik gebruikt. Dit alles alleen omdat ik uitleg wilde en ik niet van plan was een kaartje te kopen terwijl ik betaal voor mijn abonnement! Dit had ik echt niet verdiend! Echt schandalig dit!

Kort gezegd: Pathe Spui is de meest onvriendelijke bioscoop ter wereld.

Desired solution:

Ik wil een schadevergoeding. Pathe heeft me alleen maar ellende gebracht. De verjaardag van mijn vriendin was verpest. We stonden zwaar voor schut! Ik wil dat Alexandra

de naam van de beveiliger heb ik ook, ik kan deze doorgeven als er contact met me wordt opgenomen). De achternaam van 'Alexandra' wist de beveiliger niet. Het was een lange mevrouw, nogal arrogant en met bruin haar in een knot. Ze droeg geen naambadge. Ik snap niet dat jullie in deze crisistijd het jullie kunnen permitteren om zo om te gaan met jullie klanten.

All complaints of