Complaint: Retour betaling

user-173391 on 13 April 2013 about Zalando in category Internetshops - Schoenen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Bij Zalando wordt retourzending wel verwerkt maar de retourbetaling niet en dat is niet volgens hun eigen regels. Hoe vaak je ook opheldering vraagt dan wordt er gezegd er is betaald en dan vraag je bewijs en hoor je nooit meer iets. Het wordt gewoon niet betaald en de tijd loopt oneindig door.

Desired solution:

Ze moeten gewoon zorg dragen bij retourverwerking dat het bedrag ook retour wordt betaald. Nu hebben ze en de goederen en je betaling. Dat mag klaarblijkelijk en vangen zo rente. Dat is volgens mij een slimme manier van financiering van je voorraden als de bank het niet meer doet.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Zalando

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Zalando posted

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Dit is geen oplossing want al geruime tijd geleden zijn de retouren door Zalando verwerkt en wordt aangegeven dat het geld wordt betaald. Zelfs bij emailcontact blijft Zalando bevestigen dat het geld al is betaald, komt of men is ermee bezig. Hoeveel waarde moet je hechten aan hun woorden. Dan is er een klacht en wordt deze in behnadeling genomen en vervolgens wordt deze weer niet in behandeling genomen en nu moet er een identiteitsbewijs worden overlegd voordat de klacht in behandeling kan worden genomen. Er is maar een woord op zijn plaats en dat is voortdurend uitstel. Dit ID moet nota bene naar Duitsland en hoe weet ik wat hier mee gebeurd. Het is hun eigen procedure die zelf niet uitvoeren. Ze gijzelen zowel de goederen als de betaling. Dit is gewoon op zich al onrechtmatig.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Zalando

Zalando

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte mevrouw Roosteren,

De klacht die u hier ingediend heeft, heeft u ook al via andere kanalen ingediend.

Wij hebben u als reactie op uw andere klachten al laten weten dat wij bereid zijn deze in behandeling te namen zodra u ons een bevestiging stuurt van uw identiteit. U kunt dit doen door een kopie van een geldig identiteitsbewijs te sturen aan het eerder aan u opgegeven adres.

Met vriendelijke groet,
Koen de Vries,
Zalando Customer Care.

All complaints of