Complaint: Oplichting en onterechte incasso

user-173410 on 13 April 2013 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Tot mijn grote verbazing ontving ik vandaag (12 april 2013) wederom een factuur voor zakelijk adsl. Ons bedrijf is begin januari verhuisd naar een nieuwe locatie. Om al onze lijnen en de telefooncentrale te verhuizen hebben wij uitgebreid contact gehad met KPN. Er werd afgesproken dat het adsl werd opgezegd bij de verhuizing op 31 december 2012. Het adsl zou nog tot 31 januari doorlopen en dan zou het stoppen (ook de facturatie).
Toen de verhuizing is uitgevoerd en wij op onze huidige locatie zijn gestart, kreeg ik tot mijn verbazing nog rekeningen voor het zakelijk adsl op het oude adres.

Hierover heb ik op 4 februari nogmaals gebeld. De medewerker kon destijds zien in het systeem dat het inderdaad verkeerd was gegaan, maar kon tevens bevestigen dat hij alsnog per direct het zakelijk adsl zou stoppen. De facturering zou hiermee ook eindigen.

Er werd mij een bevestiging van de opheffing gestuurd.
Toen ik op 8 maart wederom een factuur kreeg, heb ik een klacht ingevuld op de website. Ik heb geen reactie op deze klacht gehad (dit is ook niet echt de bedoeling van een klachtenformulier denk ik).

In de tussentijd kreeg ik een tweetal enquêtes toegestuurd (27/3 en 4/4) met als onderwerp: “geef uw mening als opzegger bij KPN in slechts enkele vragen”. Maar dan:

Vandaag kreeg ik wederom een factuur, waarop ik maar weer de klantenservice gebeld heb. De eerste meneer gaf aan dat de verbinding technisch gezien nog niet opgeheven was. Dit is natuurlijk al absurd op zichzelf. Hij zou de verbinding dan nu per direct “technisch gezien” beeindigen en schakelde me door met de afdeling facturatie voor het crediteren van de foutief openstaande facturen.

Na 31 minuten aangekomen bij de afdeling facturatie, kreeg ik het onplezierige genoegen met mevrouw van Dessel te spreken. Deze mevrouw stond mij zeer onbehoorlijk en onbeschoft te woord (ik zou adviseren de opname na te luisteren: 12 april van ongeveer 11:16 – 11:21). Mevrouw gaf aan niets voor mij te kunnen betekenen. Ik moest maar een brief sturen (dit terwijl jullie mij allerlei mails sturen).

Desired solution:

Ik verzoek u om de onterechte facturen te crediteren. De wanordelijke processen intern aan de orde te stellen. Mijn tijd in dit gehele proces te vergoeden (2,5 uur) en mevrouw van Dessel wat extra trainingen te geven.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to KPN Internet about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to KPN Internet to pickup complaint

All complaints of