My complaint:
In oktober 2011 hebben we onze badkamer en toilet volledig verbouwd. We hebben daarvoor álle spullen (incl tegels) bij Praxis gekocht. We hebben gekozen om niet de goedkoopste spullen te kopen, maar te zorgen dat we ook kwalitatief prima spullen in huis haalden. Ook hebben we uiteraard gekeken naar de esthetiek. De badkamer werd zwart met wit. De douchebak hebben we dan ook wit uitgekozen met een afdekplaatje voor de goot. We hebben expliciet gekozen voor deze douchebak omdat we hem mooi vonden: helemaal wit en je ziet de goot niet. Binnen een aantal maanden begon het afdekplaatje van de douchebak krom te trekken, dus hiermee zijn we begin 2012 terug naar de winkel gegaan. We hebben na een aantal weken een nieuw afdekplaatje gekregen maar helaas trok deze ook krom. Nu zijn we ruim een jaar (en vele telefoontjes, bezoekjes aan de winkel en frustratie) verder en is de klacht volgens Praxis “afgehandeld”. We kregen namelijk afgelopen week een telefoontje dat er géén wit afdekplaatje geleverd gaat worden, maar we een RVS afdekplaatje krijgen. Wij zijn hier absoluut niet blij mee omdat we dit niet mooi vinden en we niet hebben gekozen voor een RVS afdekplaatje. Dit is nota bene een splinternieuwe badkamer! Bovendien kunnen we natuurlijk de douchebak (die ingebouwd is) er niet zomaar uithalen en vervangen voor een andere!
Tot slot voelen wij ons totaal niet serieus genomen door het personeel van Praxis. Een aantal voorbeelden:
– Afspraken om ons terug te bellen werden niet nagekomen
– Als wij dan na een aantal weken belden waarom er geen contact opgenomen was, werd ons verweten dat “als hij ons was, hij allang in de telefoon had gehangen” en verder was het allemaal niet goed door een collega geregeld of men vertelde ons dat de fabrikant een verscrikking is (waar wij natuurlijk niets aan hebben,immers hebben we de douchebak bij Praxis gekocht en niet bij de fabrikant).
– Nadat wij na 1/2 jaar nog steeds geen oplossing hadden gekregen, hebben we de klacht via de website op papier ingediend bij het hoofdkantoor. Hier hebben we nooit een reactie op gekregen. Echter, toen we vorige week een telefoontje kregen dat voor hen de klacht opgelost was op deze manier, kregen we verwijten dat we een klacht ingediend hadden bij het hoofdkantoor.
We krijgen als “compensatie” (onze badkamer is nu verpest, maargoed..) een cadeaubon van de winkel van 50 euro. Terwijl wij voor 5000 euro aan spullen hebben gekocht.
Toen wij uit spraken niet tevreden te zijn met de afhandeling van de klacht, kregen we niet eens het RVS plaatje mee. We moesten eerst tekenen om af te zien van een klacht. Als Praxis op deze manier met haar klanten omgaat hoeven wij nooit meer een stap in deze winkel te zetten en hoeven wij ook echt geen cadeaubon van de winkel. Ik wil ook mensen waarschuwen dat men op moet letten wat men koopt bij Praxis. Verder roep ik Praxis op om deze klacht serieus te nemen en op te lossen. Ook hoop ik dat het hoofdkantoor van Praxis de medewerkers van Praxis Eindhoven (Tenierslaan 2) aan te spreken op deze mannier van klachtafhandeling en een training te geven hoe je omgaat met klachten, want dit kan men daar blijkbaar absoluut niet.
Desired solution:
Allereerst lijkt ons een welgemeende excuses op zijn plaats.
Verder willen we graag een WIT afdekplaatje dat NIET kromtrekt.
Als dit niet gaat, hebben wij een product gekregen wat KAPOT is en ook NIET gemaakt kan worden. omdat het ingebouwd is kunnen wij dit ook niet vervangen. Wij zouden het daarom gepast vinden het volledige aankoopbedrag terug te krijgen en een vergoeding de douchebak er weer uit te moeten laten halen en terug in te tegelen.
Onzes inziens hebben wij een ondeugdelijk product gekregen en zouden wij recht hebben op een gepaste oplossing.