Complaint: Vordering uit 1999 al ruim 6 jaar verjaard

user-160037 on 26 April 2013 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Onlangs ontving ik een stuitingsexploot van Flanderijn uit naam van SNS Bank.

Het betrof een vordering uit 1999, die reeds 6 jaar is verjaard. Na het indienen van mijn verweer, dat conform Artikel 3:307 BW, lid 1 * deze vordering is verjaard, heeft Flanderijn contact met SNS opgenomen.

Twee maanden na het indienen van mijn verweer, ontvang ik bericht van Flanderijn dat ze met SNS hebben overlegt en dat ze toch van mening zijn dat ik het moet voldoen.

Ik vraag mij af waarom SNS bank, wetende dat de vordering is verjaard, toch door blijft gaan. De vordering van SNS is van rechtwege nietig en zal niet worden voldaan.

* (“Een rechtsvordering tot nakoming van een verbintenis uit overeenkomst tot het geven of een doen verjaart door verloop van 5 jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de vordering opeisbaar is geworden.”)

Desired solution:

SNS Bank dient deze vordering direct en met terugwerkende kracht vanaf het moment dat de vordering is verjaard, af te boeken.

Indien SNS Bank hiermee doorgaat, zie ik een gang naar de rechtbank met vertrouwen tegemoet. Ook kan SNS Bank een tegenvordering verwachten in de vorm van emotionele schade en gemaakte kosten.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to SNS Bank about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to SNS Bank to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from SNS Bank

11 years ago - Beste MichaelTNS, Inmiddels hebben we ook contact via e-mail. We zullen je via e-mail op de hoogte houden van de afhandeling van je klacht. We hebben je e-mail doorgezet naar de betrokken afdeling om een en ander uit te zoeken. Zodra we terugkoppeling van hen ontvangen zullen we dit uiteraard met je delen. Met vriendelijke groet, SNS Bank Webcare Lindsay

Message from SNS Bank

11 years ago - Telefonisch contact met de klant geweest door collega van de betreffende afdeling. Zij gaan er mee aan de slag en kunnen hopelijk vandaag, uiterlijk donderdag, uitsluitsel geven aan klant.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by SNS Bank

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that SNS Bank posted

SNS Bank

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Contact met klant geweest, tot een oplossing gekomen en schriftelijke bevestiging verstuurd (ontvangt klant per post). Klacht zullen we daarom op afgehandeld zetten.

All complaints of