Complaint: Onfatsoenlijke conducteur

user-179076 on 20 May 2013 about Arriva in category Openbaar Vervoer

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

zondag 19 mei 2013 zaten wij in de trein van Zwolle naar Emmen Zuid. Toen wij onze kaartjes lieten controleren door de condocteur vertelde hij ons dat wij een ongeldig kaartje hadden (hier had hij gelijk in, wij hadden via de post een kortingskaart van NS gekregen met daarin een kaartje waarop een 2e persoon gratis mocht meereizen met een ander persoon met een geldig kaartje). De toon waarop hij tegen mij sprak, ik moest het kaartje hardop voorlezen (en ik ben geen kind meer maar een vrouw van 42 jaar!), waarop ik nog niet snapte wat er verkeerd was aan het kaartje, “lees verder, lees goed, lees duidelijk” dit waren de woorden van de conducteur! Ik begreep hem nog niet totdat hij op zijn pak tikte en naar zijn bedrijfsnaam wees, toen snapte ik pas wat hij bedoelde! Nou sorry meneer, dit hebben wij echt niet geweten. Wat is het beste wat we kunnen doen vroeg ik, ik opperde wat kost een kaartje nu als ik die bij u koop, 35 euro! Ik zei dan kan ik beter bij de volgende station stoppen en dan een kaartje kopen, ja dit was idd beter, nou dan ga ik dat doen zei ik. Maar nu komt het volgende, ik was op dat moment 3 weken geleden geopereerd dus niet goed ter been, ik kon niet zo snel uitstappen, met als gevolg dat de trein verder reed, meneer de condocteur heeft vervolgens achter de deur staan kijken wat er gebeurde!!!! Dus toen de trein verder reed, kwam hij er weer aan om ons aan te spreken, met als gevolg een kaartje te kopen en 12 euro boete!!!!!!! Echt ik ben hier echt woest om geweest en nu nog steeds.

Maar het mooiste is, achter ons zat een familie met hetzelfde verhaal, maar die was er op de heenreis al achtergekomen, dus de conducteur zei dus jullie weten dat jullie al op de heenreis al verkeerd bezig waren waarom hebben jullie geen nieuw geldig vervoersbewijs gekocht op dit station? Deze mensen hoefden geen nieuw kaartje te kopen omdat zij maar 2 stations verder moesten. Dus de conducteur heeft deze mensen niet “gestraft”, maar mochten gewoon blijven zitten! Dus eigenlijk keurt hij zwartrijden goed!

Dit ook verteld tegen hem, maar hier wenste hij geen comentaar op te willen geven.

Desired solution:

als hij had geopperd om idd uit te stappen en een nieuw kaartje te kopen op het station, en hij had gewacht op mij dat ik een kaartje kon kopen en de trein weer verder had kunnen rijden (hoeveel tijd kost dit wachten??) of dat hij toch mij iets vriendelijker had benaderd, ipv zo denegerend te praten!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Arriva

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Arriva to pickup complaint

All complaints of