Complaint: PayPal houdt ten onrechte een groot bedrag vast en blokkeert beide rekeningen

user-181712 on 02 June 2013 about Paypal in category Betalingsdiensten

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Graag jullie hulp bij het onderstaande.

Een paar weken terug, op woensdag 8 mei 2013, heb ik een betaling van XXXX,XX moeten overmaken naar een kennis van mij. Tot mijn verbazing werd ik op 9 mei, de dag na de transactie, gemaild door mijn kennis met de mededeling dat zowel zijn account als het bedrag van deze transactie is geblokkeerd. Weliswaar is op mijn account te zien dat het bedrag van de transactie is voltooid.

Mijn kennis stuurde vervolgens op 9 mei een testbedrag van 1 eurocent naar mijn account om te controleren of hij nog geld kon overmaken. Dat kan, maar de eurocent werd direct geblokkeerd door PayPal en ik was genoodzaakt te reageren op een mail van PayPal, omdat PayPal onderzoek wilde doen naar de transactie van de 1 eurocent.
Ik reageerde op het onderzoek van PayPal, maar tot mijn verbazing werd ook mijn account de volgende dag, 10 mei, geblokkeerd. Ik werd opeens beschuldigd van het onderstaande:

”We hebben onlangs een ongebruikelijk activiteitenpatroon op uw PayPal-rekening waargenomen dat kan wijzen op risicovol gebruik.”

Ik snap echter niet waarom zowel mijn rekening als de rekening van mijn kennis is geblokkeerd en waarom mijn kennis nu geen toegang heeft tot het overgemaakte bedrag. Ik heb meerdere malen contact gehad met PayPal, maar tevergeefs. Uit een aantal telefoontjes werd ik niets wijzer; er werd geen argumentatie gegeven en het geld staat nu dus voor maar liefst 180 dagen vast.

Ik ben echter een zeer trouwe en eerlijke PayPal-gebruiker, maar omdat ik nu ‘toevallig’ een iets groter bedrag overmaak, moeten beide rekeningen direct worden geblokkeerd en is het bedrag ook nog eens voor 180 dagen niet beschikbaar. Beide rekeningen zijn u om geen reden permanent geblokkeerd, en de mogelijkheid om in hoger beroep te gaan wordt niet gegeven, want je mag niet in bezwaar gaan.

Mijn vraag aan jullie is, hoe kan ik het geld op een reguliere en legitieme manier terugkrijgen? En bestaat daarbij de mogelijkheid om beide accounts weer te deblokkeren? En kom dan niet met een antwoord als, ‘wacht die 180 dagen af’, want daar heb ik niets aan.

Desired solution:

Argumentatie geven waarom beide account geblokkeerd zijn en het geld bevroren is. Het geld zo spoedig mogelijk vrijgeven en niet pas na 180 dagen (wat veel te lang duurt). Beide account deblokkeren, zodat ze weer bruikbaar zijn.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Paypal

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Paypal to pickup complaint

All complaints of