Complaint: aanvraag alles in 1 pakket

user-183435 on 11 June 2013 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Bij een kpn winkel heb ik geinformeerd of ik een alles in 1 pakket(internet, televisie en telefoon)kon aanvragen in het huis dat wij gekocht hebben. Dit was mogelijk en heb het abonnement afgesloten.

Toen ik thuiskwam bleek er geen kabel te zijn. Volgende dag naar de winkel terug gegaan om dit te melden. Zij hebben mij doorverbonden met de technische dienst die aangaf dat ze het zouden bekijken en dat als we niets meer hoorden, er vanuit konden gaan dat het in orde zou komen.
Een paar weken later (de dag voordat het abonnement in werking zou gaan) heb ik het pakket geprobeerd aan te sluiten, maar er was dus nog steeds geen kabel. Diezelfde avond gebeld met de klantenservice en een afspraak gemaakt voor 3 dagen later in de middag.
De volgende dag belt kpn om te zeggen dat de afspraak niet door kan gaan en pas na het weekend zal kunnen plaatsvinden.
Wanneer ik aangeef dat ik het hier niet mee eens ben, omdat dit al ruim 2 weken bekend was bij kpn, geven zij aan dat dit niet bekend is bij hun en ze het nu zsm gaan oplossen, en dat is na het weekend (de monteur heeft volgens de medewerker alles bijzich om dit in orde te maken). Wanneer ik aangeef dat ik ook wil dat ik dan pas ga betalen voor de diensten die ik afneem, geven ze aan dat ik daar nog een keer voor terug moet bellen om dat terug te vragen!(ik heb aangegeven dat ik verwacht dat zij dat intern zullen oplossen en ik bij deze heb aangegeven dat ik pas betaal als er geleverd wordt).
In dat weekend ontvang ik een brief dat ik maandag een monteur kan verwachten die 2 televisie’s, een computer en de telefoon zal aansluiten en de kosten hiervan bij mijn volgende factuur zullen worden verrekend (ik heb duidelijk en wel 3!x aangegeven dat er een kabel ontbreekt).
De monteur die op maandag komt, concludeert dat er geen kabel is! en dat er woensdag iemand langskomt hiervoor.
Woensdag komen er twee mannen die melden dat er in het verleden een kabel is aangelegd en doordat deze er niet meer is zij hem opnieuw kunnen aansluiten (maar niet vandaag, want daar hebben ze te weinig bekabeling voor bij) voor (ong) 350 euro ecxl btw.
Ik heb gevraagd of zij dan kunnen zeggen vanaf wanneer tot wanneer dit is geweest (ten slotte is het huis ruim 80 jaar oud), maar dat wisten ze ook niet.

Daarna hebben we nog contact gehad met de klantenservice, omdat wij best klant willen worden, maar ik niet zoveel geld ga betalen voor een aansluiting die nodig is om gebruik te maken voor deze diensten. De medewerker aan de telefoon begreep het verhaal volledig en heeft dit nog intern besproken, helaas kon hij niets aan de situatie veranderen.

Ik heb op dat moment het abonnement opgezegd en ook het al eerder afgesloten abonnement van mijn andere woning. Verder ga ik onze mobiele abonnementen ook omzetten naar de concurent.

Wanneer ze mij in de winkel (5 weken geleden!) hadden verteld dat er een aansluiting moet zijn in het huis en als deze zou ontbreken, dat ik hiervoor zelf de kosten (350 euro) zou moeten betalen;
– was ik nooit met kpn in zee gegaan.
– had ik niet 3x vrij hoeven te regelen omdat er iemand langs zou komen
– had ik nu allang via de concurrent deze diensten gehad, waardoor ik geen extra (onnodig hoge) kosten had hoeven maken voor internet en televisie die ik nu wel maak, doordat ik internet nodig heb voor mijn werk.

Desired solution:

een excuus en vergoeding en een kabel

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about KPN Internet

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to KPN Internet about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind KPN Internet to pickup complaint

All complaints of