Complaint: belachelijke “garantie”

user-183496 on 15 June 2013 about Woonsquare in category klachtmelden, Meubelwinkels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In oktober een complete inrichting ontvangen van Woonsquare, eiken tafelset, lederen stoelen, lederen hoekbank en boxspring. Totale order kostte ons € 7.000,-
Nu is er water op de eiken tafels (salontafel en eetkamertafel) gekomen. Dit heb ik direct met een theedoek opgedroogd. aangegeven bij Woonsquare, formulier met foto’s ingestuurd, gisteren monteur langs gekomen.

Het feit dat de tafels niet tegen water kunnen “was normaal”. Had ik moeten kunnen zien omdat er open nerven op het blad zaten. Níémand heeft mij dit verteld en er zat ook geen papier bij waar dit op stond. Een tafel is gemaakt om er dingen op te zetten, en als er water naast een emmer valt horen er niet per direct vlekken op te zitten!! Ik snap dat hout werking heeft wanneer het in aanraking komt met water, maar dat de laklaag direct loslaat zodra het ook maar water ziet slaat echt helemaal nergens op!! Niet voor meubels met dit prijskaartje!

Maargoed, monteur is gisteren langs geweest. en omdat het “door eigen toedoen” is, zal dit niet onder garantie vallen. de meubels waren nog geen half jaar oud toen dit gebeuren, en omdat ik er zelf water op mors en dit direct opdroog wordt er niks mee gedaan?! zo kun je werkelijk alles schuiven op eigen toedoen. belachelijk dat dit bedrijf zo met hun klanten omgaat! Monteur heeft gebeld met de technische dienst, en vertelde me dat het ons 400 euro gaat kosten als we dit laten “repareren” (lees: in oorspronkelijke staat laten terugbrengen). Dus na 400 euro neer te moeten leggen zal er wederom exact hetzelfde gebeuren wanneer er water op de tafels komt. Ik durf niet eens mijn meubels met een sopje af te doen!

Desired solution:

Gratis kleurherstel en waterafstotende laklaag erop, kosteloos. ook het tv-meubel met laklaag laten behandelen, ook kosteloos.

Als de verkoper en de medewerkers bij levering niet tegen ons zeggen dat de tafels absoluut niet tegen water kunnen; hoe kan ik dit dan weten?! De monteur gaf aan dat ik dit had moeten kunnen zien omdat er open nerven in het blad zitten. Het spijt mij ten zeerste maar ik heb geen verstand van meubels, anders was ik wel bij een meubelzaak gaan werken.
Als ik dit bij aankoop had geweten, hadden wij hier nooit onze meubels aangeschaft.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Woonsquare about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Woonsquare

All complaints of